Halmstads Vadim Matitsyn på tråden!


Mitt i kvalyran så fick sig bloggen några ord med Halmstads Vadim Matitsyn, det är dagen efter den stora segerfesten och det är en för dagen mycket nöjd Vadim. Halmstad tog som ni säkert vet steget tillbaka till ettan under gårdagen, det här är då Vadims syn på säsongen.


                      
 
Tjena Vadde, tid för en pratstund så här i kvalyran?

Tjena Jimpa, klart jag har tid för det!

 Ni har gått som en ångvält även i kvalserien, har det gått lättare än ni hade förväntat er?

Jag trodde ärligt sagt att de skulle vara mycket tuffare,tycker egentligen inte att vi riktigt har ställts på några större prov.

Du som spelade div 1 hockey med Linden ifjol, hur tycker du skillnaden mellan ettan och tvåan har varit?

Jag tror att det här laget är minst lika bra som Linden,sen är ju den södra 2:an den tuffaste sägs det. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så pass bra hockey här som det verkligen är.

Hur tror du Halmstad kommer kunna hävda sig i ettan till hösten? Blir det en rejäl satsning eller kommer målet vara att klara sig kvar?

Nää ja tror att dom kommer försöka behålla de mesta av truppen å sen försöka ersätta dom spelarna som lämnar på ett bra sätt. Alla som sett oss har ju sagt att vi spelar verkligen som ett LAG och det stämmer nog jävligt bra i och med att det inte är nån av oss som är här för pengarna för de finns helt enkelt inga! Det finns en jävla potential i det här laget så jag tror att vi kommer hävda oss bra i ettan.

Hur är intresset kring hockeyn i stan? Mycket publik på matcherna?

Intresset är riktigt bra,i playoff och i kvalet har det aldrig varit under 1000 personer. Det brukar alltid vara en buss med fans till bortafajterna också.

Hur har det personligen gått denna säsong?

Det har varit godkänt kan man säga, jag sa redan från början att jag inte kommer hit för att producera poäng utan att jag är en lagspelare som jobbar hårt. Men det är klart att man skulle ju velat haft några pinnar till på kontot!

Halmstad som stad måste vara helt ok att bo i?

Halmstad är verkligen kanon, jag har stormtrivts här sen dag 1. Det beror nog mycket på att vi har ett jävligt gott gäng och kanske att jag skaffat tjej här.

Tack för pratstunden och för att du tog dig tid Vadde!

Tack själv Jimpa!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0