Sjukt eller ?


Följetången rullar vidare, Asplöven dras återigen med mängder av skador och sjukdomar. Under gårdagens träning så var det endast ett fåtal av dom ordinarie spelarna som var på is, enligt rapporterna så räckte det knappt till att spela en badminton dubbel. Är det oturen som grinar Asplöven i ansiktet eller ligger det andra faktorer bakom? Får spelarna ut sina löner, har dom verkligen en bra arbetsmiljö och bryr dom sig överhuvudtaget om föreningen är dom frågorna som för mig ploppar upp.
Eller är den enkla sanningen den att man tyvärr är väldigt otursförföljda denna vårsäsong?

Dessa saker kan inte bloggen svara på, det jag vet är att det i dag återigen är dax för match i Arena Polarica då serieledande Örebro gästar. Det blir en tuff uppgift att ta sig an för hemmalaget, man hade behövt alla spelare friska för att kunna utmana på ett rättvist sätt. Örebro har dock säkerligen fjolårets två playoff matcher i närminnet, alla som är en aning hockeyintresserade vet ju hur det slutade den gången. Men det var dåtid det, årets upplaga av Örebro är betydligt homogenare än föregående upplagor.

Jag ser verkligen fram emot att få se Örebro i kväll, förhoppningsvis så kan Asplöven bjuda upp till en hyfsad kamp åtminstone. Med dom problem som Asplöven dras med så är det inte verklighetsförankrat att tro att hemmalaget ska ta en trepoängare i kväll, kan dom bjuda upp till en hyfsad match så är jag nöjd. Men i kvällens match riktar jag mina blickar mot det meriterade bortalaget, se bara här nedan vad vi som söker oss till Arena Polarica har att se fram emot.

- Förstakedjan med Almqvist, Fahlqvist och Kuusisto

Jonas Almqvist är en personlig favorit för mig, irrationell och en otrolig avslutare. Thomas Fahlqvist och Teemu Kuusisto har jag inte sett mer än på video, ska bli intressant att studera dom live.

- Backen Tomas Mitell

Spelskicklig som få på denna nivå, landets kanske bästa div 1 back. 53 poäng på 35 matcher vittnar om klass, ska bli otroligt kul att få se även han live. Första gången jag hörde talas om honom var säsongen 02-03 då han huserade i div 2 med laget Tvåstad Cobras, hade då två kompisar som spelade ihop med honom. Dom var helt lyriska i sin bedömning och i ärlighetens namn så har han spelat på för låg nivå under hela sin karriär.

- Gordie Dwyer

Ska bli intressant att se om Jimmy Blixt vågar stå upp mot denna ärrade NHL kämpe, gör han det så kan säsongens största fight vara ett faktum. En hårdför och stor kille som iaf inte jag skulle vilja möta i en mörk gränd, riktig rollspelare med stark karaktär.

För Asplövens del så hoppas jag på att få se detta:

- Känslor ( Glädje, irritation, passion, vilja )

- Hård forechecking ( Man utnyttjar den fördel som man har av hemmaplan )

- Fortsatt storspel av Timo Lindström

- Fortsatt storspel av andrakedjan med Yli-Junnila, Oikarinen och Waldehagen

Matchtips Asplöven-Örebro 2-5

Målskyttar Asplöven: Marcus Waldehagen och Jarkko Oikarinen

Målskyttar Örebro: Jonas Almqvist 2, Tomas Mitell, Daniel Wågström och Fredrik Orrsten

Over and Out!




Kommentarer
Postat av: ulf

t

Tack och lov att DU är en dålig tippare, kanske vi ses i Falun/ulf

2009-03-24 @ 22:25:42
URL: http://jimmystalnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0