Efter detta så ska jag inte gnälla mer..


på hockeyförbundet då jag tycker att jag tjatat nog om detta. Kan dock inte riktigt släppa detta tilltag innan jag publicerat ett utdrag ur det ändrade dokument där dom textrader som hockeyförbundet helt sonika raderade under sitt extra insatta styrelsemöte under tisdagskvällen ännu finns kvar.

PlayOff 3 I PlayOff 3 deltager lag 1, seriesegraren från Allettan Norra, lag 1 och 2 från Allettan Mellan och Allettan Södra samt segrarna från PlayOff 2 (3 lag) inför kvalserien till HockeyAllsvenskan 2009-2010, totalt 8 lag. Seriesegrarna I Allettorna samt bästa 2:a börjar med bortamatch och spelar avgörande match/er på hemmaplan. Övriga lag lottas mot seriesegrarna och bästa 2:a, lag som deltagit i samma grundserie kan ej lottas mot varandra.

Denna hockeysäsong har gjort mig lite kluven då jag börjat fundera på vad som egentligen gäller angående kontrakt och bestämmelser, det verkar bara vara så himla lätt att förändra, bryta och radera.

Men nu får det vara slutgnällt från min sida, börjar snart låta som representanterna i Örebro och Enköping.

Slutligen så kommer en väderleksrapport från Norrland till alla er spelare i Örebro och Enköpingstrakten:

- En behaglig dag där temperaturen just nu ligger kring nollstrecket, tyvärr ingen sol då det ligger ett tjockt molntäcke över nordligaste Norrland. Snödjupet ligger kring 70 cm men vägarna är bra upplogade, tack vare det så hade nog herr Fahlander kunnat spara lite pengar. För jag antar att du Fahlander i dom 200000 kronorna du budgeterade för resekostnader upp till Norrland räknade in snöskor, broddar, skoteroveraller och pimpelspö?

Slutligen, vill ni veta hur kvällens kvartsfinaler slutar?

Luleå-Frölunda 2-4
Skellefteå-Linköping 4-3
Brynäs-Färjestad 0-2
Timrå-Hv71 4-3 ot

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Mikael Fahlander

Jimmy, det står faktiskt inte i seriebestämmelserna att två lag från samma serie inte kan möta varandra. Och 200.000 kr stämmer faktiskt, det fanns inga reguljärflyg på lördagen och ett chartrat plan kostar 173.000 kr + 6% moms, sen tillkommer buss m.m. Dyrt dyrt!

2009-03-08 @ 18:07:45
Postat av: Anonym

Mikael Fahlander: I det dokument som jag har fått skickat till mig och med dom kontakter som jag har pratat med så fanns det en bestämmelse om det ända fram tills att den plockades bort dagen före "omlottningen"..Det måste jag tro på, sen om det är rätt eller fel verkar ingen veta..



Det är inte billigt att resa i detta avlånga land, förstår om ni inte vill åka tåg eller buss till såna viktiga matcher..

Skön seger för er i går, nu känns det som att ni inte kan missa kvalserien.



2009-03-08 @ 19:48:25
Postat av: Mikael Fahlander

Det fanns många dokument, men det som gäller är just "Seriebestämmelserna" och där står inget sådant. Virrigt värre att de inte bara kan ha ett dokument och hålla sig till det, men styrelsen har bara beslutat om just "Seriebestämmelserna". Jaja, nu är circusen slut och Örebro i kvalserien. Tack för gratulationerna!

2009-03-10 @ 15:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0