# 27 Robin Bergström


Inte alltid så himla enkelt att flytta från solen i Borås upp till Lappland och Lycksele, man byter inte bara Elfsborg mot Betsele utan man hamnar även i ett nytt län och ett nytt landskap. För vår ettriga och irrationella ytterforward så har kulturkrocken under dom senaste veckorna blivit ett faktum, men livserfarenhet och kunskap har han åtminstone nu byggt på sig.

Det hela började för några veckor sedan när vi funderade på vad vi skulle äta till lunch, jag och Klas Mikaelsson föreslog då att vi skulle steka palt. Det blir bra tyckte även Robin då han bara smakat palt en gång tidigare, men denna gång så ska vi steka den sa vi till Robin.
Vi kommer hem och börjar förbereda, jag och Klas tog på oss det och lät Robin och Jacob Schönberg ta en NHL match framför tv-spelet. Medans vi står och skär upp palten så kommer Robin in i köket och utbrister dessa underbara ord

"Jaha ni gör på detta sättet, varför skär ni upp dom?" Kanske för att det är svårt att steka palten hel Robin, eller vad tror du?

                                

I dag så kommer då nästa floskel ifrån Robin, denna känns en aning värre då man ska betänka att Robin trots allt bott i Lycksele under en hel säsong. Men geografilektionera lär inte ha varit hans starka sida i skolan om man säger så, eller var du ens där?
Vi sitter i dag på fiket och väntar på det vi har beställt, Robin sitter och spanar i dagstidningen. Jag vill ha sporten säger han, fattar ändå ingenting av dom här andra nyheterna. Det blir tyst ett tag innan Robin utbrister

" Alltså hör Lycksele till Norrbotten eller Västerbotten?"

Det blir tyst ett litet tag innan jag och Klas brister ut i skratt, Västerbotten såklart säger vi och Robin kommer på sitt misstag. Han försöker då rädda upp situationen och säger

" Men Skellefteå då, vilket län tillhör dom? Dom har ju en tidning som heter Norran där!"  För den skullen så behöver väl inte Skellefteå tillhöra Norrbotten Robin?

                        


Som sagt, du har trots allt bott här uppe i drygt 8 månader nu Robin! Jag säger inte mer än så!

En riktig hockeykväll som väntar i kväll, premiärdax både för kvalserien till allsvenskan och elitserien. På tv 4 sport så sänder man Leksand-Södertälje och på LG sports så kan man för 59 kronor bevittna mötet mellan Tingsryd-Asplöven. För min egen del så blir det ytterligare en kväll på Tannens ishall då vi spelar en otroligt viktig match mot Rosvik, vinst där och div 1 existensen är räddad.

Asplöven anlände i natt till Tingsryd efter att ha först bussat till Luleå, vidare därifrån med flyg till Stockholm för att där återigen hoppa på bussen som skulle ta dom ner till Tingsryd. En liten nätt tripp blev det alltså, men en god natts sömn och en isvärmning på det gör att det nu är ett fokuserat gäng som ligger och vilar i stugbyn. Man kommer spela på tre formationer då man dras med en del skador, det innebär att kedjorna kommer att förändras en aning. Men eftersom jag vet hur mycket Pasi vill mörka med sitt lag så tänker jag inte heller delge dom här, inte för att jag tror att någon i Tingsryd direkt läser denna blogg.

Kanske ska försöka mig på ett tips inför kvällens matcher, brukar inte direkt bli någon succé från min sida!

Kval till Allsvenskan:

Tingsryd-Asplöven 3-1
Huddinge-Örebro 5-2
Nybro-Valbo 7-2

Kval till Elitserien:

Leksand-Södertälje 4-3
Växjö-Rögle 3-5
AIK-Västerås 4-2

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Kyrö

Tror jag ser det viktiga i detta inlägg, och det hela Svea Rike funderar över´... Det var var för helvette BLODpalt du stekte åt hedningen, inte nån fjollig variant från södra SWE? (Typ Piteå)

2009-03-13 @ 23:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0