Patrik Ross ( Legendernas legend )


Det finns inom varje lagidrott alltid spelare som är lite annorlunda och går sina egna vägar, så även i Sverige trots att vi är så otroligt skickliga på att bygga lojala och pålitliga grupper. I slutändan är det alltid dom som sticker ut som vi kommer ihåg, alla vi hockeyälskare minns väl Conny Strömbergs straff i ett av dom få uppträdande som han gjorde i MoDotröjan? Minns ni inte? Lugn, ni hittar den här nedanför!



                                  

Patrik Ross är en annan kultspelare och framförallt en citatmaskin, liksom Conny Strömberg så är sommarträning ingenting som dom värdesätter särskilt högt. Herr Ross är som jag skrev en riktig citatmaskin, här nedan kan ni läsa en del av det han har sagt under karriärens gång.

" Martin! En gåva, den fick inte du"

Säger Ross och pekar på huvudet när klubbkompisen Martin Jansson frågar varför han inte kör tunga benböj som alla andra!

" Ja, kanske slinker ner nån burgare då och då. Men jag har redan hängt två och kan hänga två till om jag vill. Säg bara till "Lelle"! "

Svar till Jonas Lennartsson när han säger till Ross att han börjar se lite rund och fet ut!

" Ross ritar upp slottet och säger, här är jag bäst i Sverige grabbar! "

Det första han gjorde när han presenterade sig för sitt nya lag och sina nya lagkamrater!

" Men lilla jävla juniorjävel, läser du inte tidningarna? "

Ross svar på Weinstocks fråga, vem fan tror du att du är?

Tycker detta var ett perfekt inlägg att avrunda en onsdagskväll med, Ross är i dag om jag inte minns helt fel juniortränare i Hv 71?

Over and Out!



Kommentarer
Postat av: KM

haha vilken legend!

2009-06-17 @ 23:21:35
Postat av: Challe

Gillar den där med bäst i sverige. Apropå straffar, B-O Karlsson la några ruggigt sköna straffar när han lirade i Skellefteå.

2009-06-18 @ 14:12:36
Postat av: Anonym

när resten var ute å sprang i spåret satt ross med en annan spelare på testcyckel då sa han "titta på idioterna dom springer å springer ändå är jag bäst i vinter"

2009-06-18 @ 15:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0