Många bra förslag!


Det har under eftermiddagen droppat in en hel del bra förslag på saker att skriva om, det mest intressanta var Ken Mobergs förslag där han ville att jag skulle ta upp vad som är viktigast i val av klubb. Det kommer jag givetvis att göra under dom närmaste dagarna, kommer även att spara mitt superelit vs ettan tills i morgon då jag har lite tidsbrist denna kväll.
Vid brist på tid så passar det bra att skriva om mitt träningsupplägg då "Apan" önskade att få läsa om det, det går nog snabbast då jag inte behöver tänka särskilt mycket.

Försäsong Jimmy Stålnacke

Måndagar:

Gym:
Bröst/Mage

Löpning: Intervaller/backträning

Tisdagar:

Gym: Biceps

Styrkekondition: 60 minuter med Harald

Onsdagar:

Gym: Axlar

Löpning: Intervaller/backträning

Torsdagar:

Gym: Triceps

Styrkekondition: 60 minuter med Harald

Fredagar:

Gym: Rygg

Löpning: Intervaller/backträning

Lördagar:

VILA

Söndagar:

Gym: Ben

Innebandy: 60 min

Så här ser grovplanering ut på ett ungefär, blir sex gympass i veckan där jag under varje pass sätter fokus på en specifik muskelgrupp. Inte det optimala för sporten men gillar gymmet så ser ingen anledning till att inte köra det. Löpningen kör jag oftast ihop med Lycksele, likaså styrkekonditionen som vi kör med gymägare Harald. Dom passen är enbart med egen kropp men ger en fruktansvärd mjölksyra och en bra kroppskontroll, ser dom passen som veckans viktigaste då det är precis vad jag behöver.

Desto närmare ispremiären jag kommer, desto mer explosiv träning försöker jag att lägga in. Jag skulle väl egentligen behöva lägga in mer sådan träning då jag gärna hade sett mig snabbare under dom första skären i skridskoåkningen.

I övrigt så tror jag att man som hockeyspelare har en av dom tuffaste sporter att träna till då sporten är så komplex och därav behöver man vara otroligt allsidig. Det finns inte många sporter som du behöver styrka, kondition, explosivitet, balans, teknik och smidighet i, det gör att träningen åtminstone aldrig blir enformig.

Nu fick ni en liten inblick i hur jag tränar, tror inte det är någonting som ni ungdomar ska ta efter. Jag rekommenderar till er betydligt mindre gym och desto mer balans, teknik och explosivitet!

Over and Out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0