Man är en av dom nu!


När jag tänker på klubbyten så dyker direkt namn som Robert Burakovsky ( 18 klubbar ) och Sebastian Lukin ( 8 klubbar ) upp i mitt huvud. I dag så får väl nästan jag också sålla mig till den skaran då det nu är klart med klubb nummer 6 för min egen del, snacka om att ha klubbkänsla!

Precis som det har spekulerats i så blir nästa destination för bloggen Kalix, ett lag som faktiskt spelade ner oss ( Lycksele ) i kval under fjolårets sista grundserieomgång. Man var nykomlingar inför fjolårssäsongen och började minst sagt knackigt men man blev bättre och bättre ju längre säsongen led. Efter nyår så hade man en bättre form än vad till exempel vi ( Lycksele ) och Boden hade, det gick åt rätt håll för Kalix så att säga.

Man förfogar i dagsläget över en ganska så habil trupp då man lyckats få in en riktigt bra målvakt i Tomi Haapaniemi och ett riktigt rivjärn i offensiven då Mikael Österberg valde att flytta hem från Asplöven. Dessa killar kommer att bli otroligt viktiga då Tomi kommer att utbilda dom två unga målvakterna som han har vid sin sida, nu gjorde Jonas Johansson en fantastisk fortsättningsserie men kan nog ändå vara skönt att ha någon rutinerad herre att luta sig emot.  Mikael kommer att gå i bräschen med sitt Kalixhjärta och sin spelstil och genom det få med sig laget dom dagar det går lite tyngre. Backsidan börjar väl även den ta sig och med någon förstärkning till så börjar den att se stabil ut, man får dessutom behålla den otroligt viktiga trion Anders Vikman, Johan Karlsson och Rickard Boudin. Det ser med andra ord bra ut för Kalixs del.

För min egen del så har egentligen tanken alltid varit att stanna i Lycksele då jag har trivts väldigt bra både med hockeyn och det sociala. För några veckor sedan så hörde Kalix av sig och hade en intressant helhetslösning att erbjuda, dom berättade då för mig att dom hade en bra journalistutbildning i "byn". Det hade jag ingen aning om men började forska runt lite om skolan och blev väl mer och mer intresserad av utbildningen, haken var att jag också skulle ta mig in. Egentligen så hade dom haft sin testhelg i början av Maj men dom var otroligt hjälpsamma och ville att jag trots det skulle komma upp och göra en del intagningsprov ( dessa gjorde jag för en vecka sedan ) . Under tiden som jag väntade på svar så blev även jag och klubben överens om kontraktets innehåll, nu var det egentligen bara att vänta på beskedet från skolan. Det beskedet kom i tisdags och det blev som ni förstår ett antagande på skolan, i samma veva som det kom så blev jag även klar för spel i Kalix.

Så nu är det bara att packa väskan och bege sig till nya marker, i ärlighetens namn så börjar jag bli en aning less på detta vagabondliv men till denna chans kunde jag inte tacka nej. Jag får dels chansen till att utbilda mig inom ett ämne som jag kan se mig själv arbeta med i framtiden, dels så kommer jag till en förening som andas optimist och framåtanda. Kalix har verkligen varit proffsiga i sin dialog med mig, dom har till exempel lagt otroligt stor vikt på att ge även min tjej en dräglig och meningsfull tillvaro. Förhoppningsvis så kommer hon nu att få chansen till att ta en tröja hos div 2 laget Assi, nu är det alltså fotboll vi pratar om.

Det ska bli en otroligt spännande och motiverande resa och jag hoppas att jag kommer att kunna bidra med ett bra ledarskap både på och utanför isen och dessutom vara ett stöd för dom unga och utvecklingsbara killarna. Givetvis så vill jag även vara med och bidra med en hel del poäng både till mig själv och till laget, jobbar man bara hårt varenda dag så brukar man dock bli belönad med sådana saker. I själva spelet så hoppas jag kunna ta ett stort ansvar och underlätta för mina medspelare, lyckas jag med dessa aspekter så är åtminstone jag mer än nöjd med vad jag har presterat.

Jag vill samtidigt passa på att tacka alla som jobbat i och kring hockeyn i Lycksele, ni har gjort ett fantastisk jobb och dessutom gjort så att vi spelare fått en bättre vardag än vad vi förtjänar.
Vill även passa på att tacka alla spelare i laget, det har varit otroligt roligt att ha fått vara en del av denna ödmjuka och härliga grupp. Vi har verkligen varit ett lag både på och utanför banan, tack för att ni gjort detta till ett fantastiskt år killar!

Nu kan man efter många om och men äntligen börja blicka framåt mot ispremiären i Augusti, det underlättar att ha ett mål att jobba emot när man gnuggar där ute i löpspåret. Som ni förstår så är min tacksamhet mot Lycksele stor och ytterligare ett bevis på föreningens storhet är att jag även i fortsättningen får deltaga på deras försäsongsträning.

"Laget före jaget" är ett känt talesätt som dessutom stämmer in alldeles utmärkt i beskrivningen av Lycksele som föreningen, lycka till i vinter killar!

Måste väl avsluta med några väl valda ord till målvaktsfantomen "SlimJim" Lundberg " Jag vet dina svagheter", eller vet jag det egentligen? Har han ens några? Gjorde jag ens något mål under träningarna på honom? Med min målform under fjolåret så är det inte direkt läge att vara kaxig!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: PM

utbildningen är väl 2 årig, så det blir väl minst 2 säsonger i samma klubb nu, eller :)?

2009-06-04 @ 11:51:28
Postat av: Christer S

Klokt val, Jimmy! Bloggen fortsätter väl, med något annan klubbinriktning förstås? Jag förutsätter nästan det, då det är den absolut bästa i sitt slag.

2009-06-04 @ 11:52:10
Postat av: 2

Skönt för dig att allt blev klart!





... och alla vet väl slimjims svagheter? Socker och "knut'n" :)

2009-06-04 @ 12:00:21
Postat av: Anonym

Kalix är farligt, det borde väl du veta. Blev inte du rånad på 20kr där?

2009-06-04 @ 12:11:28
Postat av: Jimmy

Anonym:



Det var i Boden men det var en tuff Kalixbo som bad mig öpnna "sedelfacket" =)



2:



Haha, helt klart =) En orolig mage dessutom som inte tål mjölkprodukter!



Christer S : Givetvis kommer bloggen att fortsätta, det är ett hedersord från min sida..



PM:



2 år känns som en lång tid, det kommer börja klia i fingrarna hos mig även nästa silly season! =)

Fast förutsättningarna för 2 år i samma klubb är nu bättre än någonsin!

2009-06-04 @ 12:24:20
Postat av: Anonym

Roligt att höra inte så oväntat men skönt att man fick veta nu :) Btw din har dina "besökar siffror" ökat radiklat nu? tänkte din blogg är nämligen på din Eliteprospects profil :)



Sen roligt att du får spela i en fin ishall :) det skriker KULT över ishallen i Kalix ;)

2009-06-04 @ 12:40:47
Postat av: Håkan Forsberg

Man får väl gratulera och lyckönska dej både på isen och civilt.Hade gärna sett dej kvar i Lycksele,men får väl fortsätta följa din blogg.

Mvh/ Håkan Forsberg

2009-06-04 @ 12:42:48
Postat av: Anonym

Du kommer passa bra i Kalix tröjan! Tror du kan tillföra mkt till grabbarna med all din div 1 "rutin"... Får hoppas Petter placerar dig i samma formation som Micke (Österberg) som jag tror kommer vara det Stora utropstecknet i vinter!!



Hur som helst, kommer jag sitta bänkad i Fururinken och heja! :)

2009-06-04 @ 13:03:43
Postat av: Jimmy

Anonym:



Vet du när bloggen lades in på eliteprospects? Dom två senaste dagarna har det iaf varit toppnoteringar med en bit över 1300 besökare..



Håkan Forsberg:



Tack själv Håkan, du vet vad jag tycker om ditt arbete! Får passa på att gratulera till giftermålet när jag ändå håller på!



Anonym:



Det kan nog mycket väl bli en kedja med mig och österberg ihop, inspirerande då jag gillar Mikael både som spelare och som kompis..



Vi ses i "Graffitimålningens mecka" =)

2009-06-04 @ 13:18:04
Postat av: 2

Att det är toppnoteringar kan också bero på att bloggen har använts som "källa" på EP. Det genererar några klick!



Kalix ser ut att bli farliga i år, tror de kniper 4e platsen!

2009-06-04 @ 13:48:46
Postat av: 2

.... och läääärsch örnberg till kiruna?

2009-06-04 @ 13:49:52
Postat av: Eriksson

Jag tror dom lade in bloggen nån gång i veckan, men tycker det är roligt den hamnat där



Glömde skriva in namnet men det var jag Tim då som skrev Anonyma inlägget om bloggen :)

2009-06-04 @ 13:50:17
Postat av: allvarligt

Kalix hur tänkte du där? har du helt lagt hockey ambitionerna åt sidan?

2009-06-04 @ 13:59:00
Postat av: Krille

Bara att sälla sig till dom andra och lyckönska dig!

Hoppas du blir en bra journalist....



2009-06-04 @ 13:59:52
Postat av: E.Kenttä

Fan vad kul Jimmy! riktigt roligt att du valde Kalix också.. Önskar dig all lycka till och hoppas du trivs där!

2009-06-04 @ 14:20:05
Postat av: Jimmy

Allvarligt:



Hur tänkte du där? Kalix slutade trots allt före oss ( Lycksele ) under fjolåret och håller på bygga upp något intressant. Man är det laget i denna serie som har fått behålla mest stomspelare, verkar bara bli Sebastian Rasimus som lämnar. Man har dessutom en av seriens bästa och utvecklingsbara tränare..



Så hur tänker du egentligen med din kommentar?



Som jag skrivit tusen gånger tidigare så är detta min personliga åsikt, skulle vara givande att höra även din..

2009-06-04 @ 14:22:42
Postat av: Jens

När det gäller klubbyten så borde väl endast en spelare dyka upp i någons huvud? Tobias Åblad såklart!

Postat av: erer

haha! nästan 30 klubbar, helt otroligt!!

2009-06-04 @ 15:14:56
Postat av: Bajaren

"Jag har väntat sålänge på just den här dan" för att citera Kenta. Vad säger du om Kalix som stad, antar att du även kommer att bo där?



Sen är jag väldigt nyfiken på vilka klubbar du tackade nej till :). Lycka till och fortsätt med denna förträffliga blogg.

2009-06-04 @ 15:17:42
Postat av: Anonym

Riktigt synd att du lämnar oss i Lycksele men lycka till i kalix ! :)

2009-06-04 @ 15:25:18
Postat av: Jimmy

Bajaren:



Kanske redan i kväll kan presentera dom klubbar som jag tackade nej till, vi får se =)

Kalix som stad bjuder väl inte direkt upp till någon högre puls, under säsong så kan det dock vara skönt att bo i en liten stad. Då kan man lägga allt fokus på själva hockeyn!



Jens:



Till den nivån har jag kvar en bit, vilken kung!



Anonym:



Tack Tack, tycker även jag att det är lite synd att lämna "byn" men ibland så måste man prioretera..

2009-06-04 @ 15:35:38
Postat av: Svagheter...

Svagheterna finns överallt herr Stålnacke men jag vet att du vet så det kommer att bli ett härligt mindgame under säsongen som komma skall.

2009-06-04 @ 15:44:52
Postat av: Ingeborg

Grattis och lycka till i nästa klubb och med utbildningen! Att skriva ligger dig varmt om hjärtat märks ju i bloggen. Till och med sådana totalt okunniga om hockey som jag hittar hit och läser och lär!



Ingeborg

2009-06-04 @ 16:07:01
Postat av: Karl-Magnus

Mer div 1 nytt: Skövde IK stärker organisationen

http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=1173

2009-06-04 @ 16:49:54
Postat av: JJ

Lars Örnberg klar för Kiruna..

2009-06-04 @ 18:22:44
Postat av: M.O.R

Ingen kan vara lyckligare än jag att du valde Kalix...nu kan jag se matcherna mot Asplöven,Boden,Piteå,Clemensnäs och förhoppningsvis Kiruna om jag är på plats då....Lycka till min son,jag vet att du gjorde det rätta valet...

2009-06-05 @ 12:48:40
Postat av: Anonym

Välkommen till Kalix :) Har en fråga bara.. Vars är mor bosatt?

2009-06-06 @ 04:27:57
Postat av: Jimmy

Anonym:



Tack så mycket, hon är bosatt i Piteå..

2009-06-06 @ 12:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0