Lars Örnberg " Laget har för vana att alltid ligga i toppen "


Bloggen tog saken i egna händer då lokaltidningarna i Norrbotten vägrar att presentera en intervju med Kirunas nyförvärv Lars Örnberg.


                   chc_lsk_013.jpg
                                                                 Källa: www.folkbladet.nu   


Tjena Lars, man får börja med att gratulera till det nya kontraktet!

Tack så mycket

Detta måste kännas som ett steg i rätt riktning för din vidare utveckling?

Det stämmer. Det känns som att det finns stora möjligheter för mig att utvecklas som hockeyspelare.

Vad hoppas du kunna bidra med till laget?

Ett bra och stabilt defensivt spel, förhoppningsvis så får man väl emellanåt även sätta dit någon puck.

Styrkor/svagheter som spelare?

Styrkor:
Bra skott, god spelförståelse och sen ger jag alltid 100 procent

Svagheter: Fysiska spelet

Vad vet du om staden och laget?

En liten och fin stad som jag säkerligen kommer att trivas i. Laget har för vana att alltid ligga i toppen av serien.

När går flyttlasset uppåt?

Det blir nog i slutet av Juli eller i början av Augusti.

Du hade en bra säsong i fjol trots att laget stundtals gick väldigt dåligt, vad var förklaringen till det?

Jag fick mycket speltid och då växer även självförtroendet, man kan verkligen säga att utvecklingen gick åt rätt håll.

Ni fick det att lossna lagomt till fortsättningsserien i fjol, hur kunde det vara så stor skillnad på laget om man ser till höst och vårsäsongen?

De som inte hade någon vilja kvar hoppade av och det gjorde oss starkare som lag. Vi började helt enkelt jobba mer för varandra och då kommer även resultaten.

Din gamla klubb Clemensnäs, hur står det egentligen till med deras lagbygge inför säsongen?

Har egentligen ingen större koll men om man ska vara ärlig så ser det väl inte allt för ljust ut.

Hur gick det till när Kiruna värvade dig?

Sportchefen Stefan Lundmyr hörde av sig till mig per telefon, på den vägen var det.

Slutligen, vad har du för förväntningar på det egna laget inför säsongen?

Nu vet jag inte föreningens målsättning men att vinna serien och sedan gå så långt som möjligt låter vettigt.

Då får jag tacka dig Lars för att du tog dig tid att besvara dessa frågor. Lycka till i vinter så lär vi nog ses i sarghörnen!

Tack Tack, det lär vi göra!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Christer S

Stort tack Jimmy, vad ska du med utbildning till, du överglänser ju redan de lokala media...

2009-06-05 @ 16:56:46
Postat av: Krille

Christer S: Han vill ju ha det på papper också...

Klart Jimmy skall utbilda sig. Vi behöver bättre reportrar på lokalmedia i Norrbotten...

2009-06-06 @ 10:45:39
Postat av: Christer S

Krille; Självklart, jag är dock övertygad om att herr Stålnacke snart arbetar på betydligt bredare fält än lokalt, men jag säger som min salig morfar, "Glöm aldrig vars du stod som liten med leriga stövlar"

2009-06-06 @ 15:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0