Lagspelaren!


För oss som arbetar innanför skolans väggar så är det i dag en stor dag då det nämligen är skolavslutning, för dom som går ut gymnasiet så är det då alltså studenten som väntar. Härliga tider är det även för eleverna som nu får ett långt och välbehövligt sommarlov, för dom som går ut gymnasiet så knackar vuxenlivet på dörren.

Varför skriver då jag om detta? Lyckseles Andreas Eggesten tar i dag stundenten, är lika bra att börja med att gratulera honom och önska honom lycka till i framtiden. Andreas är en kille som symboliserar allt det som ett lagspel som hockey står för då han kommer till jobbet varenda dag, han har alltid med sig hjärtat och hjärnan och han ger alltid allt för laget. Jag har aldrig hört honom säga ett ont ord om någon och jag har aldrig hört han gnälla, helt enkelt en drömspelare för dom flesta tränarna. Sådana här killar får aldrig dom stora rubrikerna trots att det är dom som många gånger är själva laget, utan dessa så hade laget lätt blivit jaget.

Andreas har denna vecka haft sin studentvecka med allt vad det innebär, är ju en hel del festligheter och klassamlingar om kvällarna. Hur många träningar med laget har då Andreas missat? Inte en endaste, han har trots att tankarna säkerligen är på något annat håll kommit till träningen varenda dag och gjort sitt bästa.

Sådana spelare som oavsett väder och vind alltid ställer upp för laget är ovärderliga och verkligen värda att hyllas, för mig är det sådana spelare man bygger ett lag kring.

Grattis Andreas, hoppas dagen blir fantastisk och att livet fortsätter i samma ödmjuka anda!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Grattis

Ja grattis andreas! :)

2009-06-12 @ 12:16:58
Postat av: 99

har han inte fått vinterkräksjukan?

2009-06-12 @ 13:15:40
Postat av: 2

Eggman är underbar!

2009-06-12 @ 13:48:56
Postat av: Stockholm nästa

Tjenare Jimmy!

Vet du vem av Kirunas backar som ska flytta till Stockholm till nästa säsong?

Och isåfall, vem?



Tack på förhand! Hoppas du kan svara på det! :)

2009-06-12 @ 19:16:50
Postat av: Jimmy

Stockholm nästa:



Jag tror att det är Joel Asp du tänker på då han har varit i kontakt med en del klubbar i sthlmsområdet. Nu blev det i stället Asplöven, av sthlmslagen så tror jag det var Väsby och Nynäshamn som låg närmast till..

2009-06-12 @ 19:52:00
Postat av: E.Kenttä

Fan vad fina och underbara ord! trots att jag inte vet vem grabben är men väldigt fint skrivet:)!

2009-06-14 @ 02:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0