Jag gör väl ett försök!


Jag fick en kommentar av någon som ville att jag skulle syna Kalixs trupp lite noggrannare med tanke på att det blir nästa anhalt i min karriär. Givetvis så ska jag försöka göra det men kan inte lova att det blir alltför bra då det är många spelare som jag ärligt talat har noll koll på eftersom firma Vikman/Karlsson tar så mycket plats och istid.

Men innan vi börjar så kan jag meddela att Asplöven i kväll kanske kan få klart med två meriterade spelare, en otroligt poängstark back och en målfarlig forward handlar det om. Dom börjar ett möte nu kl 21.30, förhoppningsvis så vet jag mer senare under kvällen.

Kalix UHC

Målvakter:

Tomi Haapaniemi
( En liten målvakt som lever på mycket på sin snabbhet och en vass plockhandske. Likt Lyckselemålvakten Jimmy Lundberg så är han en otroligt rolig målvakt att skåda då han är snabb i sidled. Eftersom han saknar storlek så får han jobba betydligt hårdare än dom flesta målvakterna, detta gör han förtjänstfullt.

Jonas Johansson ( Växte sakta men säkert in i div 1 kostymen under fjolåret, var riktigt bra i fortsättningsserien. )

Jonas Sjöström ( Kan bara minnas att jag sett Jonas i en match, det var en träningsmatch emot Asplöven där han var fullständigt formidabel. Blandade bra insatser med några mindre bra under fjolåret, naturligt att det blir så när man är ung. )

Backar:

Fredrik Andersson
( Har ingen större koll på Fredrik så låter bli att skriva något. )

Rikard Boudin ( Navet i defensiven, en tvåvägsback med bra räckvidd och ett bra skott. Kommer att få dra ett stort lass i vinter om vi ska nå framgång. )

Erik Lindberg ( Har ingen större koll på Erik så låter bli att skriva något. )

Andreas Lindgren ( Liten till växten men kompenserar det med en bra skridskoåkning och en härlig rörlighet. Spelskicklig back som kommer att få en nyckelroll i vinter. )

Martin Ström ( Har ingen större koll på Martin så låter bli att skriva något. )

Niklas Wallgren ( Har ingen större koll på Niklas så låter bli att skriva något. )

Forwards:

Tobias Andersson
( Gjorde 2 mål och 1 ass under fjolåret trots att han bara var 16 år. Det känns som att det finns en hel del hockey i denna kille, kommer säkert att ta ytterligare ett kliv i vinter. )

John Hansson ( Stor och aggressiv i sitt spel, kommer att ha en viktig roll som checkingspelare. Sådana spelare är ovärderliga i ett lag. )

Johan Hjelm ( Likt John så är Johan stor och aggressiv, ger alltid allt och kommer även han att ha en viktig roll i laget. Även Johan är ovärderlig i truppen! )

Johan Karlsson ( Kaptenen tog ett stort ansvar under fjolåret och visade att han inte bara är en sniper och målskytt. Samarbetet med Anders Vikman är fantastiskt, bar lagets offensiv under fjolåret. )

Emil Landström ( Har ingen större koll på Emil så låter bli att skriva något. )

Adam Osbäck ( Har ingen större koll på Adam så låter bli att skriva något. )

Emil Sikström ( 8 mål på 29 matcher är ett bra facit, mer koll än så har jag inte på Emil. )

Anders Vikman ( Lagets ryggrad, ruskigt bra på att bära in puckar i anfallszonen. Kreatören i offensiven och producerar alltid rikligt med poäng. En av seriens bästa centrar! )

Andreas Wallgren ( Parades under säsongens gång i hop med Vikman och Karlsson, tog verkligen vara på möjligheten. Växte med uppgiften och gjorde en ruskigt bra fortsättningsserie, var det genombrottet som vi såg där? )

Mikael Österberg ( Vänder hemåt efter några år på vift. Ett energiknippe med seriens bäst tränade kropp, dessutom ett stort Kalixhjärta. Kommer att få en stor roll som jag är säker på att han kommer att förvalta på bästa sätt, dessutom en härlig kille att ha i ett omklädningsrum. )

Jimmy Stålnacke ( Alltid svårt att bedöma sig själv, känns dock fegt att undvika det. Märk väl att jag liksom Zlatan kommer att skriva om mig själv i tredje person, blir bättre flyt i texten då. En spelande spelare som trivs med mycket puck, försvinner lätt ur matcher när spelet blir fysiskt och tufft. Måste utveckla det fysiska spelet och hitta tillbaka till det målskytte som han har haft innan fjolårssäsongen. Faller alla bitar på plats så kan det bli en riktigt trevlig säsong i Fururinken! )

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: vråken

lets go!

2009-06-14 @ 23:14:33
Postat av: läktarspion i fururinken.

tack jimmy. då får utveckla detta efter ispremiären.

2009-06-15 @ 09:46:02
Postat av: Anonym

Tror nog Kalix kan växa MINST ett nummer inför kommande säsong! En allvarlig utmanare till Play-off, tycker jag.

2009-06-15 @ 13:29:51
Postat av: Jens

Framförallt så kommer ju Kalix vara bättre med från början i år. Förra säsongen hade man det ju ganska tufft i inledningen, men nu har man en säsong i ettan bakom sig och det lär betyda mycket.

2009-06-15 @ 15:27:55
URL: http://www.jenslindmark.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0