Inte en dag utan rykten!


Givetvis så handlar rubriken om Asplöven, det är som vanligt en hel del spelare som ryktas in. Bara under denna dag så har rasslat in rykten om tre spelare som kan tänkas vara på väg till klubben. Som alltid så får ni ta dessa rykten med en nypa salt när det handlar om spelare till Asplöven.

- Veli-Matti Myllymaa Fw HC Luvia
( Spelade under fjolåret med HC Luvia i den Finska tvåan, där verkar han haft lite lekstuga då han producerade makalösa 121 poäng ( 71+50 ) på sina 32 matcher. Det är fantastiska siffror men säger samtidigt inte särskilt mycket om hur han är på div 1 nivå. )

- Sami Tuominen B Ånge ( En offensiv back som producerade 35 poäng ( 10+25 ) på 36 matcher i div 1 B under fjolåret. Har han gjort dom poängen där så kan han göra det även i den snäppet starkare A serien, en rutinerad herre detta. )

- Mike Hooker Fw Ånge ( En poängstark Kanadensisk center som under fjolåret producerade 40 poäng ( 19+21 ) på 36 matcher. Han har dessutom ett otroligt häftigt namn, kan bli ett bra förvärv om affären går i lås. )

Enligt rapporter till bloggen så har Lycksele gjort klart med backen Nicklas Holmér som senast spelade i M/B Hockey och där han under fjolåret stod för 9 poäng ( 4+5 ) på 16 matcher. Kan inte helt bekräfta att detta stämmer och jag har ingen ytterligare information om hur Nicklas är som spelare.

För min egen del så fick jag i dag beskedet om att jag kom in på den utbildning som jag har sökt, nu talar alltså det mesta för en flytt. Jag och den nya klubben är helt överens men måste innan jag tackar ja överlägga denna flytt med flickvännen. Hon har dock gett klartecken men vill ändå överlägga en sista gång innan jag tackar ja både till utbildning och klubb. Så inom någon dag så kommer ni som inte redan vet få reda på vart bloggen kommer att stationera sig till hösten, håll tillgodo kära läsare!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Kingen

jaha jimmy så de blev kalix alltså ;)

2009-06-02 @ 21:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0