Tur att ni finns!


Fingrarna känner för att skriva men det finns egentligen ingenting nytt att skriva om denna onsdagsförmiddag. Silly brann ju till på allvar under gårdagen och då får man väl nu räkna med några lugna dagar.

Tur då att det finns en del lättretliga Asplövenfans som under dom senaste dagarna har retat upp sig på mina uttalanden. Vet inte egentligen vad dom har retat upp sig på? Att bloggen blev sur över att dom satte sig emot att spela 28 omgångar i grundserien? Att bloggen skrev att Lycksele tog 3 av 6 poäng uppe i erkänt svårspelade Polarica?

Hetsar man upp sig över lite fakta så har man inte särskilt lång stubin, tänk om jag då skulle spalta upp allt jag vet om föreningen? Åh herregud, vill inte ens tänka tanken på hur upprörda och fientliga dom skulle bli då.

Det kommer jag såklart aldrig att spalta upp då Asplöven för mig är så nära en moderförening man kan komma. Hade det inte varit för Magnus Lehto och Urban Lahti så hade min karriär tagit slut under hösten 2001, i stället för skridskorna på hyllan så fick jag en fantastiskt rolig säsong där mitt eget spel lyfte sig till helt nya nivåer.

Fansen har dock en hel del att lära än då dom måste lära sig att leva med att Asplöven som klubb får kritik. Så fungerar det i jantelagens mecka ( Sverige ), har man en tydlig målsättning som man dessutom inte hymlar om så får man också räkna med en hel del avundsjuka kommentarer. När fansen dessutom går i gång på alla cylindrar så är det väl självklart att man fortsätter. Ni minns väl hur det var i skolan? Om den man retade inte gav någon form av reaktion så slutade man ganska snabbt medans den som tog åt sig blev klassens offer. Det är väl alltid roligast att reta någon som tar åt sig?

Hade jag varit ett Asplövenfans ( är ju det men inte direkt på det sättet ) så hade jag bara sugit åt mig av alla nedlåtande kommentarer som folk fäller på diverse bloggar och forum. Det visar väl bara på att ni har gjort någonting bra? Ni är väl i toppen för att stanna? Då måste ni lära er att desto närmare toppen man kommer desto mer blåser det. Den dagen ni tar steget upp i allsvenskan ( för det gör ni väl? ) så kommer det att blåsa orkanvindar. Det får ni räkna med och det är egentligen inte för att någon "hatar" er utan snarare bara ett bevis på framgång.

Det är bara att ta sig en titt på Malmö IF genom åren, "köpelaget" har väl aldrig varit älskade av någon utanför stadens gräns? Skadeglädjen runt om i hockey Sverige när Malmö förlorat avgörande matcher har varit enorm, nästan större glädje än när deras lag når en framgång.

Men tänk vad härligt att vinna något när man vet att man är "hatade" av i stort sett alla, snacka om vi mot dom känsla! Snacka om att ni då kan känna skadeglädje och verkligen pissa på oss som står utanför framgångsbubblan.

Tänk vad tråkig denna serie hade varit utan Asplöven? Det är ju egentligen det serien går ut på nu, att spöa Asplöven! Jag tror att alla lag har Asplöven som sin verkliga antagonister, det är dom man vill vinna över och det är dom man skrattar åt när dom går på en mina.

Det om något hade gjort mig som supporter stolt, tänk att känna känslan av att det är vi som är Div 1 A! Tänk att veta att alla vill slå oss och att dom skrattar åt oss dom gånger vi går på en mina. Snacka om vi mot dom känsla och snacka om att ha skapat sig respekt i den nordligaste serien!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Vi i asplöven skulle behöva Ubbe han är den enda tränare som vill vinna till varje pris!!!!!

2009-07-22 @ 11:58:51
Postat av: Eken

Har sagt det förut och säger det igen, jävligt bra inlägg än en gång! :D

2009-07-22 @ 12:55:13
Postat av: Mr. Duck

Hej och tack för en grym blogg!

Du som är insatt i norrlands-hockeyn, i mina kretsar gick det för ett tag sedan ett rykte att Maxim Fokin, senast i vårt kära Borlänge, ryktades starkt till Kiruna.

Har du någon information om detta?

Tack!

2009-07-22 @ 13:01:33
Postat av: Jimmy

Mr Duck:



Vårt kära Borlänge, tala för dig själv! ;) Haha..



Har inte hört något om det men ska direkt börja forska i det, låter väl inte omöjligt då Kiruna i år får sig en ryss i båset..

2009-07-22 @ 14:03:03
Postat av: Kalle

Vem har påstått att en asplöven fan inte är stolt? ;)

2009-07-22 @ 16:08:49
Postat av: Jimmy

Kalle:



Nu orkar jag inte mer ;)

2009-07-22 @ 16:29:22
Postat av: Kühnhackl

Hehe...nog om detta ämnet eller hur asplövare? Nån som vet hur asplöven tränar? Någon som sa att gemensamma träningarna börjar först i slutet av augusti. Stämmer det? Borde kanske skrivit detta i ahc:s gästbok men nu var denna sida uppe så postar den hit istället :)....hoppas det är ok med ansvarig bloggare

2009-07-22 @ 17:38:24
Postat av: Målgården

Freddy F har ingen prio på fysträning..

2009-07-22 @ 18:06:53
Postat av: Jimmy

Kühnhackl:



Eftersom majoriteten av spelarna kommer utifrån så är det omöjligt att bedriva en gemensam sommarträning om man inte skriver 12 månaderskontrakt med spelarna.



Det ligger nog inte som prio ett för en klubb på denna nivå, bättre att chansa på att spelarna sköter sin träning på egen hand och då ha råd med en dyrare spelartrupp under dom månaderna som isträning genomförs..



Tar man däremot steget upp i allsvenskan så måste man nog utöka kontraktslängden för att på så vis kunna ha koll på sina spelare..



Det ska väl egentligen inte behövas då det är vuxna karlar vi pratar om men den bistra sanningen är väl att det fuskas en hel del just med fysbiten bland spelare i hockey Sverige.



Man lurar bara sig själv är ett klassiskt citat =)



Hoppas du är nöjd med svaret!

2009-07-22 @ 20:19:18
Postat av: Kühnhackl

Yep, nöjd med svaret. Tackar

2009-07-24 @ 08:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0