Tänk om man alltid fick vara så här brun?


Greklandsresan blev som jag tidigare skrev lyckad, man fick sig en hel del sol och man fick även i sig en hel del god mat som satte sig längst ner på magen. Märkligt att allting hamnar där, hade det inte kunnat sprida ut sig över hela kroppen?
Tänkte att jag här nedan publicerar en bild på mig så ni får se den bruna färgen, det för mig osökt in på någonting helt annat.

När jag och Kiruna Citys Robert Lahti spelade i Asplöven säsongen 01-02 så mötte vi efter nyår Överkalix på bortais. Överkalix hade just då förstärkt truppen med Tysken Peter Kalinowski och Polacken Marcel Sakac och slog oss faktiskt med 7-6 om jag minns rätt. Du får rätta mig Robban!

Den här Kalinowski var en härlig prick, fysisk och energifylld till max. Redan vid första avblåsningen så släppte han handskarna, tittade på mig och sa orden " Do you wanna go?". Haha, tror ni bloggmästaren ställde upp på en fight? Självklart inte då mina boxningskunskaper är en aning bristfälliga, förmodligen så hade han gjort rejält med mos av mig och från Överkalix så är det en lång resa om man ska få sy ihop sitt sönderslagna ansikte. Med facit i hand så kanske jag ändå skulle tagit fighten i första bytet då jag vill minnas att jag var helt bedrövlig matchen igenom.

Men det mest anmärkningsvärda med denna Kalinowski var inte hans energi och fysik utan hans fantastiska solbränna. Har man en sådan i Överkalix i februari så kan man inte annat än imponeras, den var helt magisk. Skulle tippa på en hel del solarietimmar sedan han kom till Överkalix och den erkänt iskalla Skogshallen. Den måste väl i parentet med Mattojärvi och Malmbergets Ishall vara landets kallaste?

                   
                                 

Snygg retuschering där jag tog bort min flickväns mormor, tror inte kanske att hon skulle ha uppskattat att vara med på bild i denna blogg. Med mina underbara datakunskaper så tog jag bort henne utan att det egentligen märks på bilden, imponerande. Skämt å sido, enda retuscheringsprogrammet som jag klarar av är det klassiska programmet paint som har funnits sen stenåldern.

I parentet med hur Kalinowski såg ut den där februarikvällen så står jag mig ganska så vit, imponerande solariebränna var bara förnamnet!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: empe

haha du är så skön jimpa :D

2009-07-20 @ 15:35:30
Postat av: M

Spelades inte den matchen i Övertorneå?..:)



2009-07-20 @ 17:40:15
Postat av: Jimmy

M: Du har så rätt, vågade inte skriva det eftersom jag trodde att jag svammlade =) Men givetvis så var det så!

2009-07-20 @ 17:41:49
Postat av: Mc

Kopparhallen är väl ändå kallast i världen.

2009-07-21 @ 14:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0