På andra sidan planket

  Satt och funderade lite över alla dessa ideella krafter som finns inom ishockeyn runt om i landet. Tänk vilket otroligt arbete som läggs ner på det varje år! Man blir verkligen ödmjuk av bara tanken på det. En stor del av alla dem, är förstås föräldrar till spelare, tränare, styrelser, alla som jobbar med de olika lagen på så många olika plan. Sedan finns det alla sådana som jag.

  Jag har alltid haft små, små puckar i blodet istället för blodkroppar tror jag. Men min aktiva karriär tog ett abrupt slut efter smålandsvistelsen, när fadern beslutade sig för att flytta norrut igen. Glad i hågen gick jag för att se RIKTIG ishockey igen, såg både Pekka Lindmark och Göte Wälitalo spela som gudar med följden att min benskydd åkte raka vägen till tippen. Så jag insåg att min plats var på andra sidan planket, helt enkelt.

  Den vägen har nog många andra som jobbar med ishockey idag vandrat, antar jag. Kom gärna med Era egna historier om hur Ni hamnade "på andra sidan planket"! 

  Om man fortsätter tankegången, så har nog många hamnat i stödföreningar, supporterklubbar och hela den svängen, lik den som finns i Kiruna idag. Alla vi som stöttar våra lag i vått o torrt, i motgång och medgång har ändå det gemensamt, och ska verkligen ha all respekt för det som görs på olika håll.

  Därför kan jag direkt lova, att om Ni som känner till sådana stödföreningar o liknande, antingen mailar in en länk, eller skriver in den i kommentarsfältet här, så ska jag lägga upp en sida enbart för sådana länkar på www.gironklubben.se . Ni kan maila, om Ni vill det till [email protected] och det kanske är en ide' att göra likadant på fler siter, många utflyttade från sina respektive hemorter är säkert intresserad av att stötta sina hemlag, men kanske inte känner till att det finns den möjligheten ens.

  
  Vikarie CS

Kommentarer
Postat av: P

Christer, när kommer sågningarna av dina favoritlag Asplöven och Luleå Hockey.

2009-07-11 @ 16:24:24
Postat av: Christer S

Det finns en röd tråd, alla mina inlägg handlar om allt de INTE har.

2009-07-11 @ 17:33:26
Postat av: Jimmy

Har inte kunnat hålla mig helt borta från denna blogg,har "råkat" wapa mig in med mobilen :) Du sköter dig som väntat exemplariskt,imponerad! I Grekland flyter allt på, god öl och mycket sol! Förväntar mig nästan ett litet inlägg om din avsky till Asplöven ;) Keep rockin Chrille!

2009-07-11 @ 17:40:08
Postat av: Christer S

Men fy på dig Jimmy! Men det var väl inte helt oväntat kanske:-)

En chock till då! Jag avskyr inte Asplöven, jag gillar däremot inte NÅGOT lag som försöker köpa sig uppåt på bekostnad av sin egen ungdomsverksamhet.

Jag respekterar faktiskt Asplöven fans som är riktiga fans, men inte igelkottar som vänder taggarna utåt vid minsta lilla kritik av deras ikon M.lehto. Vad händer när han tappar intresset, förmågan, osv. ska klubben rasa direkt pga EN person?

2009-07-11 @ 20:34:32
Postat av: Kurt

Tycker du bara skriver om kiruna, lite tråkigt de.. längtar till chefen själv kommer hem =)

2009-07-12 @ 23:06:37
Postat av: Anonym

bloggen soover...

2009-07-13 @ 14:15:19
Postat av: Christer S

Nejdå, men ger lite tid till familj o vänner o sånt...

2009-07-13 @ 16:47:40
Postat av: Jimmy

Christer: Tänk vad bortskämda mina läsare har blivit,inläggstomt en dag och det börjar genast att gnällas :) föd dom Christer,föd dom!!

2009-07-13 @ 22:32:51
Postat av: JJ

Nu måste bloggansvarige sluta semestern!



Hårdkörning idag för Kalix med landslagsspelaren i bandy Daniel Välitalo som slavdrivare!

Inledde med "lätt" uppvärmning i slalombacken följt av intervaller och myrlöpning ala Charlotte Kalla!



http://xs541.xs.to/xs541/09291/1460.jpg



v_litalo630.jpg" rel="nofollow">http://xs541.xs.to/xs541/09291/danielv_litalo630.jpg



2009-07-13 @ 23:01:45
Postat av: Christer S

det kanske finns en anledning till att bloggaren är på annan ort...

2009-07-14 @ 11:17:54
Postat av: victor

KAN BLOGGEN SLUTTA SOVA

2009-07-16 @ 15:38:49
Postat av: victor

KAN BLOGGEN SLUTTA SOVA

2009-07-16 @ 15:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0