Läsarna har sagt sitt!


Då var läsarnas sluttabell färdig, blev väl inga större skrällar. Jag gjorde som så att jag la ihop antalet placeringar för att på så sätt ranka laget med minst poäng högst. Tex om Piteå är tippad tvåa av en och etta av en annan så har dom således tre poäng. Förstår ni eller har jag virrat ihop det?

Så här blev iallafall er tabell:

Div 1 A grundserie "läsarnas tabell"

1 Piteå

2 Asplöven

3 Kiruna

4 Kalix

---------------------

5 Boden

6 Lycksele

7 Luleå

8 Clemensnäs

Kommentar:

En ganska väntad sluttabell, enda skrällen är väl egentligen att Piteå tippas före Asplöven. Det är förmodligen kontentan av att många hyser ett agg mot Asplöven som förening. Självklart så kommer dom att vinna grundserien även i år, det har liksom blivit någon form av tradition. Härligt att se att vi i Kalix tippas gå till allettan, det kommer att bli en härlig upplevelse om så blir fallet. Men ni måste betänka att Kalix har Jimmy Stålnacke i sin trupp, hans tre senaste säsonger har slutat med kval för att hålla sig kvar. Skämt å sido, någon gång så måste man väl få uppleva även en framgångsrik säsong. Jag tycker att det passar sig bra redan i år!

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0