Kapad i knävecken!


Jag och min underbara flickvän låg i kväll och halvtittade på mötet Gais-AIK i fotbollsallsvenskan, en typisk match i serielunken där nästjumbon Gais överraskande gick fram till en 2-0 ledning innan AIK kunde reducera och sedemera kvittera.

Varför skriver då bloggen om fotbollsallsvenskan? Enkomt för att fotbollen i Sverige får mer publicitet än vad den är värd, beviset fick vi ytterligare i kväll då min fotbollsintresserade flickvän fällde denna kommentar.

" Får dom inte spela med alla läktare fulla? "

Som vanligt var det halvtomt på en allsvensk fotbollsmatch och för en som inte följer allsvenskan slaviskt så kan det tyckas vara konstigt då sportbladet ägnar en hel tidning åt den serien dagligen.

Elitserien däremot har en betydligt större beläggning, visst att arenorna är mindre än fotbollens men nog borde väl en serie som fotbollsallsvenskan med så mycket publicitet kunna locka mer publik?

Detta var kanske ett meningslöst inlägg men tyckte att det var värt att ta upp då kommentaren var så klockren, snacka om att kapa fotbollsallsvenskan i knävecken!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Jens

Oskar Edström nu klar för BHF.

2009-07-20 @ 22:14:44
URL: http://www.bodenshf.se
Postat av: Ängel

Är ju så lite folk när du kollar fel lag, tacka vet jag Blåvitt! =)

2009-07-20 @ 23:23:38
Postat av: Pelle

Igår var det fullsatt på bottenmötet Bajen-Örgryte.

2009-07-21 @ 08:32:41
Postat av: 2

Allsvenskan håller så jävla låg klass. Klart ingen vill titta på det...

2009-07-21 @ 11:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0