Juniorspecialen

  Lovade ju en Juniorspecial till idag, och här kommer den. Ni får dock ursäkta att den blir väldigt lokal, men det har ju sina orsaker. Här måste jag ju tacka L-P Skogfält först o främst för allt sitt jobb med att ge mig ingående information.
  Det är killar som L-P som är hjärtat och själen i Kirunas framgångsrika koncept.
Jag ska vara lite orättvis och här enbart ta upp de juniorer som i år får en chans att visa upp sig i A-lagströjan, annars skulle inlägget bli en mindre bibel.
  Jag börjar med Viktor Esseryd, Back.
Nattavaaragrabben som är en riktig energispelare, som sin äldre bror Simon. Alltid positiv och framåt, även vid sidan av isen. En annan sak bröderna har gemensamt är den enorma vinnarskallen, som ibland kan ställa till det för honom också. Men det kommer med ålder och rutin! Jobbar stenhårt defensivt och ger precis allt för sitt lag. Även skicklig offensivt med bra skridskoåkning och teknik. 
Att jobba på för Simon är styrka, skott, och passningspel. Jag tror Kiruna har en stor back på gång här!
  Henrik Resin, Back.
Lugn och stabil kille, som faktiskt gillar att träna. Förenar en ypperlig skridskoåkning med ett riktig kanon i klubban.Smidig och stark defensivt, fast han kan jobba lite med sitt passningspel. Om man använder Henrik på rätt sätt kommer han att bli ett ganska så giftigt anfallsvapen med sin skottstyrka.
  Christoffer Orava, Back.
För mig, ett nytt namn, men Christoffer ska inneha en fantastisk inställning till både träning och match. Viker aldrig ner sig, och är en riktig tuffing på isen. Ibland, sägs det på gränsen till vad en domare kan ta.. Har också blivit bättre i sin offensiv förra säsongen, men enligt L-P finns det mer att hämta där. Spelar enkelt och uppoffrande, men måste lära sig våga mer med pucken. Hmm, osökt tänker jag på likheterna med Joel Asp här... En kille jag tyckte var helt outstanding som junior!
  Michael Ljungberg, Forward
Lika bra på ytterplatsen som center, en av den jag fastnade för direkt när jag såg J18 på isen i Umeå. Stor och stark med ett riktigt bra handledsskott. Tackar inte nej till en chans att trycka in någon i planket. En stark puckhållare och tekare. Blir bättre och bättre i defensiven. En ödmjuk kille som ofta höjer sina medspelare ett snäpp med sitt eget spel. En riktig härförare!
  Victor Mikko, Forward
Ett efternamn som förpliktar i Kiruna. Victor kommer dock att göra sig ett eget stort namn om han fortsätter på den inslagna vägen, utan tvekan. Lugn och ödmjuk, hittar passningsvägar och framförallt målet. När man har den riktiga talangen ser det ofta ut som man inte ens behöver ta i ordentligt. Så är det med Victor.  Skotten ser ofta varken hårda eller märkvärdiga ut, men lika ofta sitter dom i nätmaskorna. Har "det där" som gör en äkta målskytt. Har spelat seniorhockey i Div 2 med J20 och vuxit in bra, Han kommer att göra detsamma i div 1.
  Joakim Flygare, Forward
Ödmjuk och prestigelös, precis som undertecknad.(lol)  Missar aldrig en träning eller match, och spelar alltid i första hand för laget. Jobbar stehårt på isen och en klippa i boxplay. Framåt är han lite osvensk och går rakt på mål istället för de traditionella bågarna runt. Kan ibland vara en "Slowstarter" i matcherna men kommer alltid in i dem efterhand. Med lite mer variation i sitt anfallspel kommer Jocke att bli giftig i vinter!

  Så där, jag hoppas jag inte glömt något namn nu, i så fall är det enbart mitt fel förstås. Sen får jag ju be om ursäkt till alla Er andra i J18/J20 som inte kom med här. Men Er tid kommer, det är jag säker på. Med de resultat som uppnåddes förra säsongen finns ingen tvekan om det. Som kommentarerna till det föregående visade, så är hockeyn i Kiruna på oerhört stark frammarsch, och för alla som vill hjälpa till med den så finns numera Gironklubben, som är till för att kunna fortsätta den marschen. Det som kommer in där, går oavkortat till föreningen och därigenom spelare, ledare och hela verksamheten. Adressen dit är www.gironklubben.se och mottot där är "Många bäckar små"!

Tack för det långa ordet!

Vikarie C.S

Kommentarer
Postat av: kompis....

ZZZzzzZZZZzzz läsning....

2009-07-10 @ 11:48:16
Postat av: 2

kompis.. Läs inte då.. ingen tvingar dig.

2009-07-10 @ 13:36:01
Postat av: Christer S

Visst hade jag kunnat skriva en massa om juniorhockeyn i norr i allmänhet, det hade dock blivit väl mycket antaganden och gissningar, tycker inte riktigt det hör hemma på denna sida. Däremot vore det såklart intressant med andra synpunkter på den egna junior o pojklagssidan, var Ni än finns i landet.

2009-07-10 @ 14:51:23
Postat av: Förtroende



Kul att KIF lyfter upp juniorer. Hoppas att man ger dessa killar förtroende annars sticker dom. Förtroende förtjänar man genom att prestera på isen.

Förra året var det inte så:)????

2009-07-10 @ 15:21:15
Postat av: Christer S

Förra året tycker jag vi lägger till handlingarna, det var mycket som blev tokfel, av olika anledningnar trots att man säkert menade väl. Nu vet jag att man lärt sig av misstagen och de kommer knappast att upprepas. Men som Du säger, man måste förstås visa att man har hemma i topp först.

2009-07-10 @ 17:08:37
Postat av: eKent

Bra inlägg!

2009-07-10 @ 18:12:28
Postat av: Rocky V

Fan va kasst.

2009-07-11 @ 08:59:54
Postat av: imponerad

du skriver mycket bra och intressant :) inget tvingar någon att läsa dig RockyV, men jag väntar dock på nästa inlägg !

2009-07-11 @ 09:30:50
Postat av: veteran

vad fan ber du om ursäkt för? Inte bryr man sig om om man är med på en blogg eller inte , som om det vore nån jävla uttagning. Tror du någon bryr sig för att du inte skrivit om de på din blogg? dra upp nattmössan nu. irriterande

2009-07-15 @ 11:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0