Grattis "Stralla"


Skadeglädje är den sanna glädjen sägs det ju, men i detta fallet så är jag genuint glad för din skull Niklas. Om det är någon som är värd en chans i elitserien så är det du då ödmjukhet värdesätts högt i mina ögon.

Som du redan vet så kommer du att specialstuderas i vinter då min flickvän är AIK:are av hela sitt hjärta, lär bli en hel del matcher i tv-soffan och ett och annat besök i Skellefteå Kraft Arena för bloggen med respektive.

Jag önskar dig all lycka och håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra för dig, kör hårt!


För er som har missat det så blev alltså Piteås backklippa Niklas Strandberg i dag klar för spel i Skellefteå AIK, en klubb som han spelade nio matcher i under fjolåret. Vilken utmaning och snacka om revansch på Björklöven som faktiskt kastade ut Niklas inför fjolårssäsongen.

Detta innebär ett stort avbräck för Piteås del då Niklas tillsammans med Olov Lundqvist var lagets mest framträdande backar. Nu kommer ett stort ansvar vila på den rutinerade och underskattade Johan Engström som fick fjolårssäsongen förstörd på grund av skador.

Varför pratar folk så sällan om herr Engström som i mitt tycke är en av seriens bästa backar?

- Det var någon som undrade hur fotbollsmatchen mellan div 4 laget Betsele och hockeygrabbarna från LSK slutade i går. 3-1 blev det till slut till dom mer meriterade fotbollsspelarna efter att dom fått två riktiga skitmål. Vi bjöd upp till en bra fight och bloggmästaren hade ett arbetsområde som sträckte sig ungefär som hela mittcirkeln. Några finurliga skarvningar hann jag dock med innan pingislungan slog till!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Ryo

Du glömde att nämna att han med all sannolikhet kommer att lånas ut till Piteå HC under säsongen.

2009-07-24 @ 21:18:56
Postat av: M.O.R

Grattis min son till förlovningen....nu börjar jag tro på att jag i framtiden blir farmor =) kramar till er båda....

2009-07-25 @ 01:22:35
Postat av: stiff

förlovning det har du inte nämt ens?

2009-07-25 @ 03:38:37
Postat av: Jay

Helt rätt, Stralla förtjänar verkligen detta!



Som Ryo skriver pekar mkt på att en överenskommelse om utlåning mellan SAIK och Piteå HC kan finnas i kontraktet.

Visst är det så att stort ansvar kommer falla på Engström. Glöm dock ej att PHC har tre ytterligare backar som har allsvensk rutin. Tror mkt på Anton Edlund, Petter Lindberg och Westring...

2009-07-25 @ 08:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0