Fetare men inte blekare!


Klockan är 05.15 och bloggen sitter en aning trött och en aning fet och väntar på att flyget som ska ta oss till Umeå ska gå. Det har varit en lång natt då vi kl 20.15 grekisk tid påbörjade vår hemresa från dom sydligare breddgraderna. Efter en fantastisk vecka med otroligt fint väder ( 35 grader varje dag ) och otroligt lite träning, tittade faktiskt inte ens in i hotellets gym en endaste gång. Det närmaste jag kom fysisk träning var lite bollspel på stranden med min käre flickvän, i övrigt så var det mest ryggläge i solstolen som gällde.

Det var första gången sedan 2003 som jag unnade mig en sådan här semester, tror det kommer att kännas att man har fått vila upp både kropp och själ då jag innan avresan drogs med en del skavanker. En axel, en vad, ett knä och en baksida lår har nu fått välbehövlig vila och kan nu förhoppningsvis fungera fullt ut igen efter månader och år med smärta. När man väl är mitt uppe i vardagen med träning och allt vad det innebär så känner man kanske inte efter, sådana här gånger får man dock bevis på hur jäkla ont man egentligen har haft.

Under min semestervistelse så har Christer S postat en del inlägg vid mån av tid, man ska betänka att även han har semester och en familj att ro om dessa veckor. Med det facit i hand så tycker jag att det är stort att han unnat bloggen en viss datatid och en hel del postade inlägg. Tack Christer, i mina ögon är du en sann hjälte och ett härligt föredöme för alla supportrar runt om i landet!

Tanken var att Micke Lasu skulle ha tagit över denna blogg i måndags men han verkar vara spårlöst försvunnen? Någon som har sett en vilsen bohem irra omkring någonstans i världen? Denna smskonversation är det enda som jag har hört ifrån Mikael.

Jimmy: Visst tar du över bloggen i dag? ( Skickades i måndags )

Mikael: Giorgion är kvar men jag har nytt nummer. Mvh Mikael Lasu

Jimmy: Va?

Mikael: Radioskugga ( Med det menar jag inget svar )

Vart är du Mikael?

På hockeyfronten så har jag som ni förstår absolut ingen koll för tillfället, ska börja med att följa upp spåret om tre stycken dalmasar till Lycksele så fort jag kommit hem och fått mig lite sömn.
Under dagarna på stranden så kom jag dock på en högst ordinär önskelista till oss i Kalix, lyssna här nu ni som jobbar med matcharrangemangen! ( Eller gör någon det i Kalix? )

- Ett nytt intro! ( I modern tid är det bara Överkalix som har haft ett sämre och det var under säsongen 99-00 då det var becksvart i hallen när spelarna kom ut. Det enda som lyste var någon människa som viftade med två stycken ficklampor framför spelarnas entré. )

- Personliga lineup och mållåtar ( Där är Asplöven ett föredöme. )

- Nya dräkter ( Visst är dom befintliga ruskigt fula? )

- Bort med grafittimålningen bakom ena målet!

- Hejaklacken "Orkanen" måste återuppstå! ( Helst med den klassiska ramsan " 17 är en kärring" ! )

- Ola Ruthströms tröja måste väl ändå upp i taket?

Nog önskat, nu ska jag göra min flickvän glad genom att köpa oss lite frukost på pressbyrån. Om det finns några pengar kvar vill säga? Grekland har blivit otroligt dyrt, 4 euro för en 40 cl pilsner på restaurangerna och 1.10 euro för en 33 cl pilsner i affären!

Skönt att bloggmästaren är tillbaka va? Nu kör vi så det ryker igen!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Bautin

Äntligen, väntat som ett barn på julafton!!

2009-07-17 @ 07:25:48
Postat av: Anonym

Ja herregud så jag längtat!

2009-07-17 @ 07:31:48
Postat av: skönt!

Back on track!

2009-07-17 @ 08:01:37
Postat av: Matojärvi

Då kör vi!

2009-07-17 @ 08:37:24
Postat av: Christer S

hahaha, välkommen hem Jimmy, hoppas det varit bra, där utombys!

2009-07-17 @ 09:12:35
Postat av: Kalixbo

Personliga lineup har varit hela säsongen, bara högtalarsystemet som är värdelöst så man knappt hör



Tröjorna är hyffsat nya så lär inte bli nåt byte, sen varför man tog en ny logga istället för den gamla vråken kan man undra



Grafittimålningen är kult och ska fan inte bort!



Orkanen gick tyvärr över till bandyn i samband med Kalix Hockeys konkurs, trots att de var bandyhatare till en början



Upphängning av någons tröja känns avlägset



2009-07-17 @ 09:27:12
Postat av: birro

100 procent gratis pengar, de enda du behöver göra är att klicka.

har varit medlem i en dag och har redan tjänat 1000 spänn.



http://www.woopa.se/signup.php?ref=barfetto

2009-07-17 @ 10:27:31
URL: http://www.woopa.se/signup.php?ref=barfetto
Postat av: Eriksson

Tröjorna är helt okey, fock borde dom fixa snyggare damasker till tröjorna ser inte okey ut med helsvart från byxorna och neråt!!



Till och med Clemens hade mållåtar i slutet av säsongen och då är det illa!!

2009-07-18 @ 19:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0