Bloggen bryter tystnaden!


Efter att det framkom att tre dalmasar var på gång till Lycksele så har klubbens sportansvariga verkligen försatts med munkavel. Ingen har egentligen velat kommentera hur förhandlingarna har gått och hur man bedömer chanserna till att knyta till sig dessa spelare. Allt detta gör man för att undanröja hot från andra klubbar då man redan har tappat tänkbara namn som Fredrik Sandström och Anton Edlund efter att tidningarna gått ut med dessa som tänkbara för klubben.

Som första källa kan dock bloggen presentera utgången för dessa killar, efter en hel del detektivarbete så fick jag rätsida på problemet. Jag ringde helt sonika upp min gamla lagkamrat Johan Grönberg för att höra vad som händer och sker.

Eftersom han är söderifrån så har han inte heller särskilt stor koll på hur stor denna blogg är för norrlandshockeyn och därför kunde jag helt enkelt ta han på bar gärning.

" Jag och Strand ( Fredrik ) är klar "

Haha, tror nog egentligen att tidningarna och klubben skulle vilja vara först med denna nyhet. Det gäller att vara slipad i sådana här situationer och det känner jag väl att jag blivit efter över ett år inom bloggarnas värld.

Johan Grönberg är en slipad center med otrolig spelförståelse. Bra med puck och passar i stället för skjuter i 99 fall av 100. En komplett center som säkerligen kommer att få en nyckelroll, kan växa ut till en av seriens mest lysande stjärnor. Ett drömförvärv för en klubb av denna kaliber! Starkt jobbat!

Fredrik Strand beskrivs av Johan som en hårt arbetande ytterforward med näsa för mål. Det är alltid 100 % som gäller och han är stark i det fysiska spelet.

Låter som att dessa herrar kommer att kampera ihop i vinter!

" Större än vad jag trodde  "

" Fint med vattnet som rinner genom staden "

" Coachen fällde avgörandet "

Där har ni tre citat signerade av Johan när jag frågade lite om hur besöket uppe i djurparkens mecka gick, fina ord för coach Andreas Berglund att få ta del av. Tror du har rätt där Johan, coach Berglund verkar vara otroligt ambitiös och dessutom väldigt bra utbildad.

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, grymt bra jimmy, att du är snabbare än tidningarna!

2009-07-18 @ 17:07:07
Postat av: Anonym

och dessa klubbars officiella hemsidor.

2009-07-18 @ 17:07:44
Postat av: 2

Detektiv Stålnacke till er tjänst!

2009-07-18 @ 17:29:10
Postat av: Christer S

Grymt bra för Lyckseles del, grattis!

2009-07-18 @ 19:21:14
Postat av: Anonym

the blog is back!!!

2009-07-18 @ 21:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0