Örebro förändrar!


Verkar som Örebros orförande Mikael Fahlander inte är alltför nöjd med vad hans lag hittills presterat då varken grundserieseger och just nu en andraplats i allettan gjorde att coachen Hasse Hansson fick behålla sitt arbete.
Man tar nu istället in Lars "Mozart" Andersson och Peter Andersson som tränarpar, "Mozart" är en ur Örebroare medans Peter kommer från en misslyckad sejour i krislaget Malmö då han tvingades lämna det sjunkande skeppet för ett par veckor sedan.
Ordförande Fahlander säger sig vara nöjd med poängen och tabelläget men säger sig vara missnöjd med spelet hittills, vill Fahlander ha både glamourhockey och massvis med poäng?

Det börjar även närma sig köpstopp i hockey Sverige då lördag är sista dag för övergångar. Kom igen nu Asplöven, dax att börja producera till bloggen!!

Kan inte släppa denna Fahlander då det är en otroligt kaxig jäkel, men skön blogg det har han. Nu hade han varit på spionresa till Enköping och sett dom köra över skrällgänget Visby. Enligt honom så var Visby pinsamt dåliga och hade dom spelat i söderserien så trodde han att dom skulle ligga sist.
Jaja Fahlander, vi får väl se vilka som går till kvalserien. Med tanke på fjolårets fiasko så skulle iallafall jag hålla en låg profil och krydda den med en stor portion ödmjukhet, men alla är vi olika som tur är!

Hoppas trots allt att både Fahlander och Lehto i framtiden får lyckas med sina uppdrag då jag älskar människor som ser möjligheter i stället för problem.
Dessutom så blir bloggen betydligt enklare att handskas med då dom i stort sett dagligen levererar något som är läsvärdigt.

Ska man vara ärlig så kanske just tränarbyte var det som behövdes i Örebro då mina kontakter säger sig tycka att Hasse Hansson inte är överdrivet skicklig varken på isbiten eller coachbiten.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Mikael Fahlander

Bra blogg Jimmy, men jag - kaxig? Nej då, men en blogg ska skapa debatt och locka läsare, det är min uppgift. Såg att du undrade om jag ville ha glamourhockey, det vill jag inte, men spelet har inte fungerat, även om vi vunnit. När motståndet blir tuffare måste det fungera bättre, och dit har vi inte nått - ännu. Fortsätt skriva, du gör det bra.

2009-01-27 @ 14:29:32
Postat av: Jimmy

Mikael Fahlander:



Du har så rätt i det du skriver angående att skapa debatt och att locka läsare. Om man ser till läsarantalet för min egen del så var det otroligt högt under dom dagar som jag låg i "krig" med Asplöven, så att det behövs kontroversiella uttalanden för att locka läsare är jag den första att hålla med om.



I just det avseendet känner jag mig en aning låst då jag ännu är aktiv, känns som att hackar jag ner på tex Boden så får jag igen det nästa match.. En klassisk sådan var min tveksamhet till Kalixs målvaktsspel när jag summerade höstsäsongen, givetvis höll han i söndags på spela hem tre poäng till dom..



Vad jag har förstått så har inte spelet fungerat för eran del trots att poängen ramlat in, känns logiskt att då göra en förändring innan det är för sent..



En mycket bra blogg ska jag även creditera dig, allt som oftast dagens mest läsvärda!



Nu blev jag lite väl inställsam, hör av dig när du till våren ska faxa kontraktsförslaget =) haha

2009-01-27 @ 14:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0