Inte bara..


Inte bara div 1 A och mitt målskytte som är iskallt utan även temperaturen ute har nu anslutit sig till den gemenskapen. Temperaturen visade smått fantastiska -33 grader när jag åkte till jobbet i morse, kanske var det vädargudarnas sätt att håna mitt målskytte.

Just det där med målskytte är fantastiskt intressant, hamnar du i en "hot streak" så behöver du knappt skjuta för att göra mål, någon som har en "hot streak" till salu?

När jag kom till Falu IF efter två poängmässigt och spelmässigt tröga säsonger i Vallentuna så trodde väl ingen och framförallt inte jag själv att jag skulle hitta tillbaka till den målproduktionen som jag hade som ung.
Jag hade också en väldigt trög försäsong och självförtroendet var helt nere i botten när vi gick in i seriespelet. Premiärmatchen var hemma mot Valbo och vi lyckades vinna med 8-6, tror ni Jimmy hade någon poäng?
Nej nej, när jag analyserade matchen efteråt så kunde jag inte ens minnas att jag nån gång hade haft pucken under kontroll i anfallszonen, snacka om att vara iskall.
Då började man ju verkligen att ifrågasätta sig själv som hockeyspelare, hur dålig är man egentligen var det enda jag kunde tänka på om dagarna.

Men matchen efter så fick jag äntligen göra ett mål och det var det lilla som behövdes för mitt spel, i dom fem nästkommande matcherna så blev det nätkänning varje gång.
Jag slutade denna säsong på 20 mål och det får anses vara en bra siffra med tanke på att vi huserade i botten och fick kvala för att hålla oss kvar.

Skulle någon frågat mig i augusti/september om jag skulle komma upp i den siffran då så hade jag dumförklarat personen, snacka om vändning.

"Det går fort att gå från iskall till stekhet men det går ännu snabbare att gå från stekhet till iskall"

När man minst anar det så lossnar det, kanske redan på söndag?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: xxl

vart jobbar du?

2009-01-16 @ 11:55:07
Postat av: löven!

på söndag blir det inte många mål för er =)

2009-01-16 @ 13:10:22
Postat av: Jimmy

xxl: Jag jobbar på en högstadieskola vid namn Finnbacken, jobbar som assistent i en årskurs 8:a..



löven!: Jag gör ett iaf =)

2009-01-16 @ 14:13:15
Postat av: 2

otto har en hot streak till salu!

2009-01-16 @ 14:46:11
Postat av: Christer S

Å andra sidan kan grovjobbet många gånger vara lika mycket värt som ett mål. Om man slutar tänka, brukar det lossna, vilket automatiskt medför att jag hade vunnit skytteligan utan vidare...

2009-01-16 @ 16:09:52
Postat av: Bobbo Krull

Din fd. lagkompis i Vallentuna Niklas Wågström prisades i Pinbackahallen inför 699 åskådare matchen Wings - Wäsby. 100 tävlingsmatcher i Wings tröja, 32 mål, 49 ass totalt 81 poäng. Måste väl vara godkänt med tanke på att Wings inte varit något topplag.

2009-01-16 @ 21:53:46
Postat av: Anonym

Bobbo Krull:



Det är ett mycket bra facit skulle jag vilja säga, skönt att någon från "norrlandsexpressen" håller upp produktionen =)

49 ass, har Wågge blivit en framspelare på ålderns höst mån tro?

2009-01-16 @ 22:02:17
Postat av: Jimmy

Bobbo Krull:



Det är ett mycket bra facit skulle jag vilja säga, skönt att någon från "norrlandsexpressen" håller upp produktionen =)

49 ass, har Wågge blivit en framspelare på ålderns höst mån tro?

2009-01-16 @ 22:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0