Inför Boden


I morgon är det så dax för säsongens fjärde möte med Boden, om Clemensnäs är vår drömmotståndare så är Boden definitivt det lagey somt vi drömmer flest mardrömmar om.
4-8, 3-4 och 5-6 ef straffar är siffror som skrämmer vilken Lyckselesupporter som helst, och det som är värst är att förlusterna också har speglat matchbilderna rätt så väl.
Coach Taavola har hittills verkligen hittat rätt taktik mot oss då han fått sina killar att spela en tight defensiv och utnyttja dom lägen som uppstår, han har helt enkelt satt upp en liknande gameplan som vi har haft under i stort sett hela säsongen.
Men den stora skillnaden i matcherna lagen emellan har varit att Boden följt sin gameplan till 110 % medans vi har haft förmågan att sväva utanför och hitta på egna saker, vi har saknat det tålamodet som Boden har haft.

Vad kan det då bero på? Jag tror att när vi kan vara spelförande så blir vi så himla sugna på att anfalla att vi helt enkelt glömmer bort det defensiva, och just att sätta defensiven i första hand är viktigt för oss om vi ska kunna vinna matcher.
Sen kan man inte sticka under stolen med att Boden varit snuskigt effektiva i matcherna mot oss, dom har varit otroligt bra på att utnyttja sitt powerplay och sina giftiga kontringar.

Vi måste i morgon tillbaka till "back to basic" och tänka på vad som fungerat bra i våra segermatcher under säsongen, tror alla kommer känna att det är defensiven, det hårda jobbet och fokuset på det egna spelet som är det primära för vår del.
Får vi med oss det till nedsläpp och dessutom vetskapen om Bodens snabba kontringar så är jag nästan säker på att vi i morgon äntligen får fira efter en seger mot Boden.

Det är för övrigt en viktig match i slaget om fjärdeplatsen, Boden behöver vinna för att ännu ha chansen att ta sig förbi oss.

Vad förväntar jag av mig själv då? Spelet i sig har fungerat helt ok under i stort sett hela säsongen men poängproduktionen och framförallt då målskyttet har varit nästintill obefintligt. Jag ska verkligen försöka att bli rakare i mitt spel mot mål och vara beredd på att ta lite stryk för att få peta in en balja. Jag måste helt enkelt försöka sluta spela lyxigt och i stället vara beredd på "skita ner mig lite",  försöka byta kostymen mot blåstället kan det sammanfattas som.
Jag kanske har varit lite för bekväm i just dom situationerna, det kan vara en av anledningarna till den skrala målproduktionen denna höst.

Men jag tror det lossnar i morgon, 2+1 låter väl inte helt fel? I vilket fall som helst är dom tre poängen viktigast, vi ska verkligen göra allt vi kan för att få grepp på vår verkliga antagonist!

- Kiruna-Piteå 1-4 ( Kiruna har fortsatt svårt för Piteå, man ska även ha i åtanke att Piteå saknade Marcus Hurtig, Niklas Strandberg och Daniel Olofsson i dagens match. I Kirunas försvar kan man säga att notoriske målskytten Joel Fredriksson saknades och att det var årets första match för gruvlaget. Lite orolig är jag att Markus Ottosson även i allettan kommer vara ett spöke för Kiruna).

- KB 65-Östersund 4-3 ot ( Viktigt viktigt för KB då en förlust hade satt laget under en enorm press, nu känns emellertid allettan klappad och klar för Örnsköldsviklaget).

- LN 91- Nälden 4-1 ( LN tog en programenlig seger och visade att man är det topplag som man varit under hela säsongen, kul och se vad dom kan ställa till med när allettan startar den 21 januari).

- Antti Alamäki tillbaka till Asplöven? En känsla jag fick bara, helt obefogad egentligen men kom ihåg vart ni läste det först =)

- I vilket fall som helst så räknar jag med att det kommer värvas två backar och en forward till innan Mr Lehto stänger plånboken för denna säsong, eller vad tror ni kära läsare?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Christer S

Jag tror inte Lehto KAN stänga plånboken, ser han en ledig spelare så.... Då är det bara för någon annan att flytta på sig.

2009-01-11 @ 00:44:32
Postat av: 2

hur fan har ahc råd?

2009-01-11 @ 11:35:31
Postat av: finne

dom säljer finndisel och sprit från finland., sen ha dom massa skumma affärer också

2009-01-12 @ 00:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0