Asplöven-Lycksele 4-5 ef straffar (1-0, 2-2, 1-2, 0-0, 0-1)


Då var sista omgången av grundserien äntligen färdigspelad, känns som att dom flesta har väntat på det i månader nu. Från och med onsdag så börjar allvaret i form av allettan, för oss lag på nedre halvan så väntar en spännande fortsättningsserie där vinnaren går in playoffspel den 21 februari.

Vi lyckades alltså besegra seriesegrarna och storfavoriten i deras egen hemmahall i dag, kan inte kännas bra att förlora mot Lycksele i genrepet inför allettan. Framförallt så tycker jag inte att dom visar upp ett hållbart spel denna eftermiddag, visst att motivation och inställning förmodligen inte var den bästa men trots det så hade jag väntat mig att få se tydligare och rakare linjer i spelet.
Man har ju trots denna förlust spelat väldigt bra under den senaste tiden så kanske var det vi som gjorde dom dåliga?

Men denna eftermiddag skiter jag egentligen fullständigt i hur Asplöven spelade, det är deras eget bekymmer att nu försöka räta till det som gick fel under matchens 65 minuter.
Jag är övertygad om att detta bara var ett olycksfall i arbetet och att man på söndag är redo att mumsa i sig KB 65, det gäller bara att få med sig hjärtat in i den matchen då kapacitet och kunnande finns.

Jag skriver hellre desto mer om oss då jag tycker att vi bortsett från första perioden gör en klockren insats, vilket hjärta och vilken inställning vi visar. Kan vi ta med oss detta in i fortsättningsserien så kan det bli några otroligt roliga veckor för vår del, gäller att vi spelar med samma fokusering och vilja i spelet oavsett om motståndet heter Kalix.

Som vanligt var det en lagseger från vår sida men måste ändå lyfta fram fjärdekedjan med Tobias Lundmark, Fredrik Tapani och Robin Bergström som i dagens match la ner ett otroligt arbete och fick en bra snurr i Asplövenzonen. Även Jimmy Lundberg måste framhävas då han återigen gör en prickfri insats.

Men för vår del så gäller det nu att snabbt komma ner på jorden igen och börja fokusera på det som komma skall, denna seger är inte ett dugg värd om vi inte kommer upp i samma nivå i mötet mot Kalix på söndag.
Vi får suga på denna karamell under natten och från och med i morgon börja om på ny kula, givetvis var detta en riktig självförtroendehöjare för vår unga trupp.

Min egen insats är väl skaplig, inga misstag men gör väl inte heller något som man kan skryta med. Ett bra och stabilt boxplayspel där jag fick ut mycket puckar ur vår zon är väl det som jag mest av allt kan ta med mig. En lite billig assistpoäng får jag med míg då det är Fredrik Tapani som gör 99 procent av jobbet, men en poäng är alltid en poäng.

För Asplövens del så gäller det att nu hitta tillbaka till det fina spel som dom ändå haft under säsongen, övertygad om att dagens rätt dåliga match berodde på att man hade tankarna framåt i tiden.

Vi tar med oss denna fantastiska insats och bygger vidare på detta, det är nu det roliga börjar!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: M.O.R

Vilken otrolig insats av er...om alla hockeyspelare spelade med hjärtat skulle klubbarna inte behöva lägga ut många kronor på spelare...stundtals spelade ni fullständigt ut Asplöven och det märktes på deras frustation...jag skiter också fullständigt i hur Asplöven ska jobba vidare med sitt lag =) jag bara suger på godis karamellen..tack för en underhållande em och kväll som det faktiskt blev...Tack grabbar....

2009-01-18 @ 21:48:28
Postat av: Jesper

Grattis till segern, hoppas på vinst mot Kalix på söndag!

2009-01-20 @ 10:42:17
Postat av: kfr

Härligt!

Håller tummarna för er !

2009-01-20 @ 18:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0