Lugnet före stormen?


Det har varit några sega dagar som bloggansvarig för en hockeyblogg då två av dom tre allettorna, allsvenskan och elitserien har uppehåll, förstår inte riktigt varför allettorna måste ha uppehåll när det är landslagsturnering på hemmais?
Den enda andledningen som jag kan komma på är att det i samband med LG hockey games är en massa jippon och föreläsningar för dom som verkligen betyder något inom den Svenska hockeyfamiljen. Det innebär ju att man även i div 1 kan hitta några "kändisar", oftast iform av att dom tränar något lag på den nivån. Men allettan norra rullade vidare, konstigt kan tyckas då även dom väl spelar under Svenska ishockeyförbundets vingar? Men Norrlandshockeyn bryr sig dom där nere ändå inte om, låt dom spela när vi andra åker på en myshelg med hockeyfamiljen till Stockholm.

Det är svårt att komma på ämnen att skriva om när det varken spelas matcher eller händer några fräcka övergångar. Kom då på det briljanta, varför inte här nedan ge er läsare mina favoritlänkar inom denna sport? Klart jag ska göra det, här kommer dom!

Mikael Lasus Kiruna IF blogg


Otroligt läsvärd då den ger en skön blandning av fakta och roliga händelser, dessutom kryddad med ett bra och lättläsligt ordval. Mikael visar till skillnad från en annan att han klarar av att leverera både i bloggen och på isen, världklass helt enkelt!


 http://www.kuriren.nu/lokala/bloggentry.aspxblogg=4271901&entry=4584015&place=Kiruna

Robert Lahtis Kiruna City blogg

Ett levande uppslagsverk och ett hockeyorakel utan dess like, mannen som har svaret på alla dina hockeyfrågor. En skön lättläst blogg där man allt som oftast får sig ett skratt, mycket snygg design dessutom!

http://blogg.kirunacity.se/

Mikael Fahlanders div 1 blogg på hockeysverige.se

Örebros ordförande och pengaspruta har koll på det mesta som händer inom div 1 hockeyn, mästerlig på att pricka in övergångar innan dom genomförts. Mikael är en lite småkaxig ordförande som ventilerar vad han tycker, det är just det som gör att man knappt kan vänta på nästkommande inlägg.

http://hockeysverige.se/blogg_show_bra_timing_-_inte.html?id=5531567

Hockeysverige.se

Är landets bästa informationskälla inom denna sport, dessutom håller alla bloggare världsklass i sina inlägg. Hockeyporr av den högre skolan!

http://hockeysverige.se/

Svenskafans

Också en av dom mest ultimata hockeysidorna, har allt från reportage till gästböcker. Det roliga med denna sida är att alla svenska elitklubbar är samlade under samma tak, också ett måste för oss hockeyälskare.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/

Eliteprospects

Här får du reda på alla övergångar som sker, första sidan jag surfar in på när datorn slås i gång. Dessutom hittar du statistik på dom flesta spelare, ett drömställe för alla sportchefer som letar förstärkningar!

http://www.eliteprospects.com/

Lycksele Sportklubb

Givetvis så hamnar jag då och då in på mitt eget lags hemsida, mycket pga att jag skriver en inside krönika åt föreningen. Där får man ta del av vad som händer och sker i laget på ett mer intimt sätt, surfa gärna in och se efter.

http://www.lyckselesportklubb.se/index.asp?id=379

Det är alltså på dessa sidor som min internettid baseras på, kan säga att detta är mitt basutbud som jag dagligen går i genom. Hamnar ibland på villovägar, då kan Tomas Ros blogg och "Dalle" Johanssons blogg vara platser som ni hittar mig på.
Vad säger ni då kära läsare, har ni något tips på någon läsvärd hockeysite? Lämna en kommentar så ska jag se till att surfa in på just era val.

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: .

varför inte skriva ner din t.ex. top 10 lista över dina favorithockeyspelare.

2009-02-11 @ 14:57:27
Postat av: Jimmy

. : En mkt bra idé det, lovar att komma ut med en sådan i slutet av veckan eller under helgen!

2009-02-11 @ 15:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0