Bloggen föll för frestelsen!


Jag sitter här ganska så nöjd denna lördagskväll då mitt senaste inlägg fick precis den reaktionen som jag hade hoppats på, hade dock räknat med att få mer skit för mina uttalanden. Det hinner dock säkert komma då det är sånt som hör till när man skriver en offentlig blogg, alla har som tur är olika åsikter och det medför att mina åsikter inte delas av särskilt många
Men det jag ville få fram med det inlägget var att få i gång en diskussion och att alla ska få ventilera sina åsikter, genom det så kan det bara på sikt vara bra för sporten. Man kan sitta där på läktaren och tycka att allt är skit och att han och han är skitdåliga, men det hjälper ju inte då det inte gynnar någon av parterna.

Många av kommentarerna som har kommit in tycker jag är otroligt bra medans jag tycker att några fåtal inte är av det högsta värdet, det är dock min åsikt och respekterar givetvis allas kommentarer oavsett hur bra eller dåliga jag tycker att dom är.

Sen kommer det in anklagelser om att jag sågar Kirunas backar, det kan jag tycka är en aning konstigt då det inte står någonstans i texten. Möjligen har "att skydda sin målvakt" misstolkats , där menade jag att man i media inte ska lägga skuld på målvakten och inte att Kirunas backar var dåliga på att stå upp för sin målvakt.

"Dan den vänlige backen" hade en ruskigt bra kommentar som jag tycker att ni alla ska läsa, kort och gott så menar han nog att det i ett försvarsspel handlar om att ge och ta.

Känner sig inte backarna trygga med målvakten eller målvakten trygg med backarna så är det otroligt svårt att bygga upp ett tryggt försvarsspel, det ligger det verkligen något i.

Sen kan väl jag också vara lite naiv och blåögd i mitt försvarstal till Alcén då han trots allt är en väldigt god vän till mig, på så sätt blir det lite snedvridet. Men ville ha i gång en diskussion och en ventilation och som det ser ut nu så har jag lyckats med det, så med andra ord kan jag inte vara annat än nöjd med mitt inlägg.

En intressant sak till som jag fastnade för var att man nästa år vill ha en konstellation med Lundström/Alcén, låter som ett skapligt målvaktspar det. Men vad som händer med Tobbes hockeyframtid vet ju ingen, återstår att se men givetvis så ska ni Kirunafans hålla alla tummar som ni kan för att han återvänder till moderklubben. Tobbe i form håller trots allt elitserieklass!

Det var tänkt att jag i dag skulle bevaka playoff 1 mötet mellan Clemensnäs och Hudiksvall, föll dock för frestelsen och hamnade i stället i Skellefteå Kraft Arena för att bevittna mötet mellan Skellefteå och Rögle. En krampaktig match där båda lagen var rädda om poängen, 3-2 i sudden till Skellefteå kändes dock rättvist. Men vilken trio Rögle har i Jönsson och tvillingarna Abbots, snacka om att kunna dominera en matchbild.

Resultat Playoff 1

Clemensnäs-Hudiksvall 3-7 ( En förstaperiod som slutade 3-3, verkar som vanligt ha varit vilda västern i Kopparhallen. Hudiksvalls Jonas Lindström summerade 1+3 och visade att han håller hög klass, ångrar på sätt och vis att jag inte åkte till "Koppis" för att spana in Jonas. Hudiksvall känns som numret större och kommer säkra avancemang redan på måndag.)

Karlskrona-Mjölby 7-3 ( Behöver inte ens gå in och leta någon publiksiffra från dagens möte i Telenor Arena, antar att det var lapp på luckan. Karlskrona har hittat en bra formtopp lagom till vårsäsongen, känns som att dom kan nypa en match i Mjölby och därmed avancera till playoff 2. Det känns som att deras fans är mer än värda ytterligare en framgång!)

Botkyrka-Borlänge 5-6 ot ( Att Borlänge kunde få det svårt i förorten hade jag redan på förhand listat ut, mycket riktigt så tog det 3 minuter in på sudden innan Borlänges poängkung Daniel Eklund kunde avgöra. Viktigt för Borlänge, nu missar man inte chansen till avancemang.)

Avslutningsvis vill jag bara skicka en hälsning till han/hon med nickname "Rinkräven", Jag respekterar dina åsikter till 100 procent men behöver för den skullen inte hålla med om innehållet. Jag tycker att du är lite väl kritisk i dina inlägg, men det är som sagt bara min åsikt. Har inte ännu lyckats lista ut vem det kan vara som gömmer sig bakom detta nickname, inte lagt någon större energi på det om jag ska vara ärlig då det inte angår mig det minsta om vem du är. Bättre att tycka än att inte tycka, all publicitet Kirunas hockey kan få är av stor nytta.

Kommer under förmiddagen ut med ett litet inlägg om morgondagens allettan norra matcher, än är det inte kört varken för Kiruna eller Östersund. Kiruna kan dock bara se till att vinna och sen hålla tummarna för att Piteå klappar ihop i mötet med LN.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Östersundare

Tyvärr är det så att div 1b är bredare än 1a. De flesta lagen i serien mest norrut, t ex Clemens, lycksele, boden och Kalix skulle inte ens räcka till i div 2 mellersta norrland. Tragiskt men sant. Pite, Asp och Kiruna är bra men efter det det hästskit.





2009-02-22 @ 01:51:48
Postat av: Jimmy

Östersundare: Haha,jag hoppas att det var en stor portion ironi bakom det uttalandet. Inser dock rätt snabbt att du faktiskt är allvarlig, då har du förmodligen inte sett någon match i div 1 norra A denna säsong..



Fråga spelarna i Pite, Asp och Kiruna om vad dom tycker, kan förtälja så mkt att dom tycker att dom övriga div 1 A lag är bättre än vad KB och LN är..Så vart är den där bredden du skriver om?



Visst Hudik kommer slå ut Clemens enkelt, det tror jag dock har att göra med att Clemens återuppstått från det döda och nu är fruktansvärt nöjd med sin säsong. Hudik är däremot revanschsugna då dom inför grundseriestarten förmodligen satte målsättningen allettan inom gruppen..



Men kul att du har en åsikt, delar dock inte den med dig. Men alla tycker vi som tur är olika, lycka till i eftermiddagens match! Ni har trots allt en liten liten chans kvar!



2009-02-22 @ 11:16:48
Postat av: Korrekt!

LN 91 och KB 65 i mina ögon hade haft bekymmer med både Lycksele och Boden. Visst, div. 1 norra är sportsligt isärdraget. Men att påstå att den södra motsvarigheten är bredare, är ett fabulerande i mörker. Mina "objektiva " iakttagelser säger mig att LN 91 motsvarar Kalix - inte mer.

2009-02-22 @ 15:25:34
Postat av: kingen

lsk spöade både ln och kb på försäsogen

2009-02-22 @ 16:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0