Ärkesvinet gör sensationell comeback!


I går så gjorde konungen sin bejublade comeback inför en fullsatt Swedbank Arena, det blev en av dom mest minnesvärda comebacker som har skett på svensk is då han i slutet av den första perioden lyfte in en backhand i målvaktens plockhandskryss.
Men knappt har krutröken hunnit lägga sig efter gårdagen när ytterligare en stor spelare flaggar för comeback, snackar om en kille som under 2000-talet retat gallfeber på dom flesta spelarna i allsvenskan med sin spelstil. Ja han har till och med under en träningsmatch mot Luleå fått "Bulan" Berglund ur balans, det gick så långt att "Bulan" kallade denna kille den fulaste spelare han någonsin mött.

Givetvis är det den forne Team Kiruna spelaren Anders Lejon som jag skriver om, han gör under morgondagen comeback i Kiruna Citys vackra tröjor. Spelarbrist lyder motiveringen på men jag tror bestämt att suget efter en välriktad slashing har blivit alldeles för stort. Comebacken sker alltså i morgon då Kiruna City gästar Kristallen för möte med topplaget Rosvik, för er alla er som bor i närheten så kan jag flagga för att entrépengen kommer ge extra valuta denna eftermiddag.

Anders har lite oförtjänt fått rollen som svin då han utöver sin fysiska och lite småfula spelstil besitter många fina offensiva kvalitéer där skottet är det som främst utmärker Anders. Men att placeras i kategorin svin är nog inte för den fysiska och småfula spelstilen utan mer för den rappa käften som kan få vilken spelare som helst ur balans, fråga bara Piteås Johan Wikberg eller Asplövens Jarkko Pakisjärvi!

Välkommen tillbaka Anders och lycka till!


Over and Out!



Kommentarer
Postat av: Kyrö

Många snackar med glansig blick om

Vlasovs tid i Kiruna, försöker förklara att en rejäl slashing ger fler poäng i min bok än ett snyggt ass...

2009-02-13 @ 22:08:12
Postat av: Lasu

Kul att se Kyrö här också =) Kvar i Ö-sund?

När syran gör sig påmind i mitten på tredje perioden kommer lejon köra en klassisk yxa och därmed 5 plus game. Spelade den på unibet till oddset 1.30! Bjudodds!

2009-02-14 @ 09:31:55
Postat av: Jimmy

Lasu och Kyrö: Yxan kommer vi att få se, men en div 2 domare kommer Lejon snacka ner..En yxa värd 5+20 blir en 2 för diving på den andra!

2009-02-14 @ 13:31:13
Postat av: Kyrö

Tjena Lasu, klart jag är i Ösd, kom förbi på en fika nästa helg!

2009-02-15 @ 15:53:09
Postat av: Storstenen

Känns som att Kyrö kan vara en typisk slashing spelare själv också!

Var ganska duktig på att vifta med klubban på innebandyplanen om jag inte minns fel!!?? =)

Svin? - Nej Hetlevrad? - Självklart =)

2009-02-16 @ 05:30:32
Postat av: Kyrö

Om jag inte missminner mig så var Kyrö en finlirare med mkt mkt känsliga handleder och ett enormt stabilt psyke som främsta egenskaper, iofs 10 år och 35 kilo sedan, kan vara fel....

2009-02-16 @ 13:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0