Kick-Off 2009!


I går så var då äntligen dagen D kommen, i stort sett hela laget var för första gången samlade och en trevlig kväll stod på menyn. Vi samlades på ishallen kl 16.00 och där väntade en 5-kamp som coach Christoffersson hade satt ihop och dom som hade funderingar på lite lätta grenar satte genast snusen i halsen.

- Coopertest

- Max antal repetioner på 60 kilo i bänkpress

- Välta traktordäck

- Lerduveskytte

- Bowling

Man såg på killarna att irritationen spred sig när dom läste grenarna, coopertest på en kick-off ?? Vi fick lite information om regler och blev indelade i lag, man räknade ut snittet på laget i varje gren. Tyvärr så är bloggmästaren ännu lite halvskadad och kunde därför inte deltaga på coopertestet ( vissa skulle väl kalla det rutin ).

Coopertestet körde i gång och Anders Vikman och Rikard Boudin visade att Wada inte hade besökt Överkalix denna sommar. Hade det inte varit för en sollös sommar där hemma i byn så hade man kunnat tro att det var två kenyaner som smitit sig in i startfältet. Man krossade övriga konkurrenter och sprang hem viktiga poäng till sitt lag.

Nästa gren bänkpress, även här visade Vikman och Boudins lag att dopingkontroller är sällsynta i denna del av landet då dom återigen tog hem en enkel seger trots att Mikael Österberg stod för grensegern individuellt.

Att välta traktordäck visade sig inte vara det lättaste, ja om man inte är 3 meter lång och heter Johan Hjelm förstås. Här har jag faktiskt ingen större koll på vilket lag som vann, vårt lag var åtminstone inte i närheten av någon grenseger.

Lerduveskyttet var väl inte av högsta klass om man bortser från mitt eget lag som tog en stabil grenseger trots att laget innehöll tre målvakter som allt som oftast motar i stället för skjuter.

Sista grenen bowling blev en uppvisning från vårt lag, en taktisk triumf kan man nog kalla denna grenseger då vi i ett tidigt skede bestämde oss för att bänka Mikael Österberg efter att vi insett att man inte kan brunka sig till strikes i denna sport.

Tävlingen var nu slutförd och efter många om och men så var det laget med Andreas Lindgren, Rikard Boudin, Anders Vikman, Johan Karlsson och Andreas Wallgren som stod som segrare. Grattis killar och jag hoppas vi kan ta det där lagfotot till veckan!

Nu väntade en utsökt middag i Bowlinghallens katakomber där god mat och god dryck stod på menyn. Det var ett hungrigt gäng som intog sin föda och tankarna om att finanskrisen slagit extra hårt mot just Kalix gick inte att sopa undan. Får dom ingen mat hemma var det första som slog mig innan jag insåg att efter ett beeptest, återhämtningstest och coopertest under dom senast 24 timmarna så är det många tomma depåer som måste fyllas på.

Nu hade vi kommit fram till vårt egentliga mål med denna kick-off, att umgås och lära känna varandra. Vi tillbringade fortsatt kvällen på bowlinghallen innan vi kring 23 tiden begav oss bort mot färjan som skulle ta oss över till Vassholmen och den beryktade Eldfesten. Det var väl här någonstans som parodin tog sin början då man fick köa i över 60 minuter för att ta sig på det enda färdmedlet som kunde ta en till festen. Jag tror att Kalix hade gått man ur huse för att besöka denna fest och i takt med det så steg förväntningarna hos mig. När vi väl tog oss över till ön så blev jag faktiskt en smula besviken, hade jag verkligen köat i över 60 minuter för detta? Jag slog dock snabbt av dom tankarna och inriktade mig i stället på att umgås med mina nya lagkamrater som dock var omöjliga att hitta då jag och Johan Hjelm fick ta färjan över till ön efter dom andra då dom helt sonika drog repet just framför oss.

Till slut så hade man hittat på nästan alla och i slutändan så blev det en trevlig kväll ute på ön, en kväll som jag absolut inte hade velat vara utan. Mina intryck så här långt är att det verkar vara ett otroligt skönt gäng som jag med all säkerhet kommer att trivas bra med. En avslappnad attityd och en härlig gruppdynamik gör att detta kan bli en riktigt rolig säsong både på och utanför isen.

Tack för en fantastiskt trevlig kväll killar, nu skall vi se till att ha det lika trevligt ute på isen!

Avslutningsvis så visade det sig att vår nya Finländska keeper Tomi Haapaniemi verkar vara en riktigt härlig kille. Jag hade mängder av roliga diskussioner med honom och det är särskilt ett citat som har lämnat avtryck hos mig.

" Det finns många försäsongs Gretzky "

Med det menade Tomi att det alltid finns dom som hoppar längst, springer snabbast och lyfter tyngst men i slutändan handlar det ändå om att prestera ute på isen. Man vinner inga matcher på gym helt enkelt!

Over and Out !

Kommentarer
Postat av: batte

eran keeper vet vad det handlar om

2009-08-16 @ 16:26:06
Postat av: Hardy

Hur många reps gjorde Österberg på 60 kilo då? Kul å veta.

2009-08-16 @ 19:58:38
Postat av: Anders

37 reps av Östis!! Ispremiär imorgon. Kommer att sitta bänkad på läktaren

2009-08-16 @ 22:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0