Har seriepremiären redan varit?


Det kan man tro när man surfar in på Asplövens svenskafansforum där debatten redan är i full gång, tyvärr så handlar den mer om mytomani än om sporten.
Blir så trött, trött och trött på den eviga diskussionen om Asplöven och svarta pengar. Debatten har pågått i all evighet känns det som och så vitt jag vet så har dom aldrig åkt dit för några konstigheter. Visst att man har fått någon betalningsanmärkning men vilken klubb har inte fått det genom åren? När till och med en välskött förening som Kiruna hade glömt ( som man själv säger det ) att betala in skatter så börjar man inse hur hård verkligheten är just nu.


Visst Asplöven berör och genom stora värvningar så får man också många antagonister då det svenska folket är världens mest avundsjuka. Visst att det blåser hårdare desto närmare toppen du kommer. Men allvarligt, någon gång måste denna hysteri och jakt ta slut. Är det inte dags att vi i stället börjar fokusera på sporten, en sport som för övrigt Asplöven har visat sig klara bäst i denna serie under dom senare åren. Är det inte dags att vi i stället lyckoönskar Asplöven och hoppas på att dom tar sig upp till finrummet? För hur vi än vrider och vänder på det så behöver Norrbotten en representant i hockeyallsvenskan.

För mig får det gärna vara Asplöven!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ingen rök utan eld............

2009-08-11 @ 14:23:23
Postat av: Caztie

Yup, saknar faktiskt sakliga och intressanta hockeydiskussioner på det forumet, kråkraxarna börjar ploppa upp nu när säsongen närmar sig.

2009-08-11 @ 14:30:42
Postat av: Christer S

Dom blir säkert sakliga o intressanta så länge man som man i likhet med dig, Caztie, håller sig till saken och inte slår blint så fort man skriver något.

Liiite glimt i ögat måste man dock få ha även där..

2009-08-11 @ 15:56:05
Postat av: Caztie

Jag har väl alltid glimten i ögat Christer! ;-)

2009-08-11 @ 17:58:59
Postat av: Kasparaitis

Jag tror att Jimmy Stålnacke minsann missade viktiga delar av diskussionen på Asplövenforumet. Det var inte Asplövens ekonomi som diskuterades i första hand, utan Lehtos trovärdighet. Jag ställde mig kritisk på den punkten, men deklarerade med tydlighet hur jag förhåller mig i fallet Asplöven:



"Jag vill understryka att jag gillar Asplövens sportsliga offensiv. Det är viktigt för norrhockeyn med en drivkraft som upprätthåller och driver upp kvaliteten på serien. Lagen i söder skulle inte bli sämre, och chanserna till spel i Allsvenskan skulle därmed inte öka för Piteå, om Asplöven skulle gå i konkurs."



Men det är klart, Stålnacke - liksom alla andra Asplövare - ser ALLA diskussioner som kritik mot laget, oavsett om det är det eller inte.

2009-08-11 @ 18:01:02
Postat av: Christer S

Håller med dig i sak, Kaspis, det är sällsynt lågt i tak på det forumet. Så mycket som vi kastat på varandra mellan Pite o Kiruna o Boden, inte minst, utan att tappa fattningen...

2009-08-11 @ 18:40:13
Postat av: Caztie

Kasparaitis, tagga ner, du vet nog vad det senaste "debaclet" handlar om, din skenmanöver om "Asplövens sportsliga..." känns en aning tillgjord, kanske för att rädda ansiktet, kanske av annan anledning. Den dagen du vill snacka hockey och inte personfrågor av den kränkande karaktär som du gör så är du varmt välkommen.

2009-08-11 @ 20:13:22
Postat av: Kasparaitis

Det positiva är tillgjort, det negativa är av kränkande karaktär.



Det kanske är dags att Asplövensupportrarna lär sig att ta kritik, både den bra och dåliga varianten.

2009-08-11 @ 20:20:15
Postat av: Caztie

Du verkar inte ge dig, personligen har jag nog viktigare saker att göra än gnäbbas på denna nivå, en sista gång, du för fram rykten och skvaller och använder detta som en vidare analys i frågan om Davidssons poängegenskaper som i det aktuella fallet Lehto saltade på för att skapa intresse i frågan, du verkar ha ramlat i den fällan, tyvärr i ditt fall en bottenlös. Vi skall inte använda denna fina blogg för denna stupida diskussion heller, blir en aning pinsamt å till viss del dina vägnar men även för mina, att ignorera kan ibland vara en dygd, from nu i detta ärende.

2009-08-11 @ 20:32:34
Postat av: Kasparaitis

Jag är av naturen ingen person som gärna "ger mig", det kan säkerligen Christer S intyga, haha. Men jag kan mycket väl avsluta den här diskussionen med vetskapen att vi inte har samma åsikt i den här frågan och att vi knappast lär få det heller.



Vi lär få fler tillfällen att diskutera i vinter, kanske till och med mer angelägna frågor. För jag kan hålla med om att den här diskussionen blev alldeles för omfattande för att vara sund.

2009-08-11 @ 20:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0