Händelserikt och profilrikt inlägg!


Vilken dag för oss som har intresset i div 1 och då framförallt i den nordligaste serien, händelserikt är bara förnamnet och framförallt så innefattar det en del stora namn.
Vet inte riktigt vart jag ska börja, tror jag listar händelserna en och en och lämnar en liten kommentar efter.

- Kent Lindberg Fw Sparta Sarpsborg till Piteå

Vet inte om sportchef Patric Jonsson läste mitt inlägg i går och efter det bestämde sig för att ro affären i hamn utan att ha ekonomisk täckning för den. Det skulle jag absolut inte tro då det hela tiden har handlat om att hitta ett jobb till Kent, något som nu verkar vara löst. För Piteå så är detta en otroligt viktig värvning då man nu får en lekkamrat till Daniel Olofsson och huxflux så har man en förstakedja som kan döda matcher på egen hand.

- Urban Omark C Asplöven till slutar?

Det har legat och pyrt under i stort sett hela silly season och i dag så antände ryktet och blev en nyhet, Urban Omark väljer att satsa på en civil karriär då han har fått jobb i Luleå. Ett tungt avbräck för både Asplöven och serien då man tappar en stark ledarprofil som är otroligt skicklig på att hålla i puck och hitta lösningar på svåra problem. En starkare ledare än Urban finns inte i denna serie och jag är tveksam till om den går att ersätta. Vad jag har förstått det som så är det inte bara den civila karriären som lockar utan det är mer helheten för familjen som Urban ser till. Dom har fått följa med i Urbans ryggsäck nu under ett antal år och nu är det dags att betala tillbaka och sätta familjens behov i första hand. Ett stort och modigt beslut som visar på vilken typ av människa Urban är, önskar dig all lycka med det civila här framöver!
 
- Jimmy Danielsson B Asplöven till Växjö (try-out)

Nyförvärvet blev inte långvarig i klubben då en möjlighet som han inte kunde tacka nej till dök upp, alla vi forwards i serien kan nu andas ut. Jag vet inget mer om detta än att han har fått en try-out med Växjö, vad som händer om han inte tar plats låter jag vara osagt. Det sunda förnuftet säger väl att han då kommer till Asplöven men har som sagt ingen aning om vilken deal man har gjort.

- Alexander Lindén Fw Clemensnäs till Boden

Tredje Clemensnäsförvärvet är nu i hamn och man börjar så smått fundera på om vi får se Boden i blå/vita färger denna säsong.  Nej då, bloggen tycker det är ett smart drag av Boden att ta det bästa från en klubb i kris. Dessutom så är dom nog inte så svårövertalade då dom får byta kalla Kopparhallen mot sanslöst varma Björknäshallen. Det måste vara bra deff på Bodenspelarna som får arbeta i den värmen säsongen igenom? Nu tillbaka till ämnet, Alexander gjorde en okej säsong ifjol och summerade 11 poäng ( 5+6 ) på sina 27 matcher och var om jag förstått det rätt en viktig del av Clemensnäs lagbygge. Han är dessutom rightare och ung, finns med all säkerhet mycket potential att hämta ur den kroppen.

- Tobias Nilsson B Boden förlängning

Om vi forwards jublade när vi läste att Jimmy Danielsson lämnar Asplöven så fick vi här lite smolk i glädjebägaren då Bodens tuffing nu har valt att förlänga sitt kontrakt. På meritlistan finns en hel del tunga tacklingar och en seger i utvisningsligan säsongen 07-08. En otroligt hårdför defensiv back som väger in på 103 hårda kilon, en rejäl träff av Tobias känns kan jag lova. Kommer att bli nyttig i defensiven och framförallt så kommer han att röra upp känslorna i motståndarlaget, kan lova att åtminstone jag kommer att kasta ett extra öga dom gånger Tobias är ute på isen. Redan nu har han alltså ett övertag på bloggmästaren!

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Ryo

Jag tror att Skellefteå AIK gick in och fixade jobb till Lindberg. Det var jobbdelen som var det enda hindret för övergången och det löste sig under de senaste dagarna.

2009-08-12 @ 13:14:43
Postat av: Zamboni

Hehe, Tobbe som är en av mina favoriter. Stor stark och kan smälla på när det behövs, en kille alla lag behöver...

2009-08-12 @ 17:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0