Goaliecamp.nu !


Kan väl börja med att skriva att goaliecamp är ett flashigare namn för målvaktsskola och det är just en sådan som bedrivs i Fururinken denna vecka. Det måste vara tufft att vara ledare för en målvaktsskola då målvakter redan från tidig ålder brukar visa sig vara lite egna. Som målvakt går man oftast sin egen väg och lever mycket i sina egna tankar, det är åtminstone så som dom upplevs för oss vid sidan om.

Det är kanske inte så konstigt då just målvakten har en otroligt utsatt post och man hamnar oftast lite utanför laget då man oftast har egna rutiner och egna tankar och funderingar som man förhoppningsvis kan ventilera med en målvaktstränare.

Målvaktsspelet är väl annars det som har utvecklats mest under dom senaste åren då man som målvakt nu måste spela väldigt modernt och tekniskt för att kunna "överleva". Man agerar nuförtiden väldigt monotomt och gör så få utsvävade rörelser som möjligt. Det har visat sig vara väldigt effektivt trots att det för publiken kan vara rätt så tråkigt då de sällan blir några "tv-räddningar". Personligen så tycker jag att det är lite synd att skridskoparader, slideningar och "Tretjak-räddningen" har försvunnit. Jag vill helt enkelt se mer old school och mer "Pecka" Lindmark!

Vi från laget har försökt att hjälpa till under dessa dagar då dom har velat ha några skyttar under ispassen. Det har varit ett bra sätt att komma i gång på och hitta den lilla känsla som man har, den enda nackdelen är att man efter drygt 1000 skott hittills har riktigt fina skavsår i händerna!

Funderar lite på hur mycket till som målvaktsspelet kan utvecklas, vad blir egentligen nästa steg? För om man ser tillbaka på tiden med "Pecka" och tiden i dag med "Lunkan", snacka om vilken revolution det har varit. Kan det komma något lika revolutionerande igen eller har vi nu sett det bästa?

För min egen del så hoppas jag att det stagnerar nu, man har ju nog svårt att göra mål redan i dag! Jag saknar den gamla goda tiden då man vid ett friläge alltid sköt lågt på klubbsidan om man ville göra ett enkelt mål. Jag vill ha "Pecka" tillbaka!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0