Dilemmat !?


Asplöven har sin vana trogen bytt ut stora delar av sin trupp inför denna säsong och en av nackdelarna med det är att man har svårt att hitta ett bra kaptensämne. Fjolåret blev ju lyckat på den fronten då man hade Urban Omark på den positionen, den perfekta kaptenen i mina ögon.

Det brukar nästan alltid vara någon med stort hjärta för föreningen eller någon med särskilda ledaregenskaper som har denna roll i ett lag. Oftast så är personen också en av dom mest framträdande i laget och sympatisk och klok i sina samtal med pressen.

Vem ska då nu axla denna roll i vinter?

För bloggen så känns det som en självklarhet att Stanislav Kall nu får den rollen då han nuförtiden känns som en genuin Asplövare. Han är sympatisk och man lyssnar verkligen när han pratar, enda nackdelen är väl att hans temprament vissa gånger inte är till hans fördel då han kan bli fruktansvärt arg på sig själv dom gånger det inte blir som han har tänkt sig.

Det tror jag dock kommer att försvinna om han får ett C på bröstet och för mig så är han ett givet val.

Stano for captain!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Caztie

Stani känns självklar, en härlig personlighet med stort hjärta för både sporten, laget och publiken.

Dahlberg kan smyga upp lite vid sidan om, var inte han lagkapten i Nybro fjolårs? om jag inte missminner mig helt.

2009-08-24 @ 21:53:03
Postat av: Anonym

Huhta for captain

2009-08-24 @ 22:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0