Det blir #14 Stålnacke i vinter också!


Så blir det kära läsare då vi tyvärr endast har tröjor med nummer 1 till 25 på, annars så hade nummer 28 smakat fint. Nummer 14 är inte alls fel det heller då jag har haft det under dom tre senaste säsongerna, dock så har resultatet alltid blivit kval för att hålla sig kvar. Ett dåligt omen kanske?

Personligen så har det väl varit ett rätt så lyckat nummer då målskörden har stannat på 20, 16 och 6 under dom säsongerna om man räknar inne både seriespel och kval. Det är väl bara att bevisa att fjolårets målsummering är undantaget som bekräftar regeln och att dom 3 senaste säsongernas kvalspelande bara har varit tillfälligheter.

För det kan väl inte sitta i numret?

Annars så börjar ispremiären att närma sig med stormsteg, dom flesta lagen har till och med redan beträtt isen ett x antal gånger. Sommarmånaderna bara flyger i väg och snart går man alltså åter in ett antal asociala månader. Man kan inte påstå att man är en kul sambo direkt under säsongens gång då man är uppbokad varenda helg och man har tider att passa i stort sett varje dag. Fast just ja, jag spelar ju i den nordligaste serien och då har man faktiskt hur mycket fritid som helst då man knappt har några matcher. Sorry, det glömde jag!

I morgon bär det iallafall av norrut, efter ett lunchmöte med NSD så styr jag kossan mot Kalix för ytterligare en ny lägenhet och ytterligare en ny hemmaborg. Intressant att träffa 20 nya ansikten som man ska umgås med i vinter!

Nu ska jag bege mig upp till gymmet för att trycka ett sista gympass här i "byn", sista för den här gången åtminstone då ni ska att det kommer att tillbringas en hel del tid i inlandsmetropolen under ledigheter och dylikt.

Nästa inlägg som kommer är förmodligen skrivet uppifrån Kalix och kanske har jag då hunnit träffa delar utav truppen. Nu är det visst egen träning på schemat i morgon så lär nog få vänta tills på torsdag, egen träning innebär med all säkerhet att Stålnacke ska visa Österberg hur man kastar vikter i gymmet. Eller hur "Östis"?

Over and Out från "byn" med överlägset flest raggare per antalet invånare!


Kommentarer
Postat av: pm

på swehockey har dom nu äntligen spelprogrammet även för div 1 A, med 28 omgångar...

2009-08-04 @ 20:06:28
Postat av: Ryo

pm: Du tittar inte på det spelprogram som publicerades den 12:e juni nu?



Står det klart att Omark lämnar Asplöven? Ett blytungt avbräck i så fall.

2009-08-04 @ 21:12:22
Postat av: Ryo

Endast nummer 1 till 25, haha. Division ett-hockey är för underbart!

2009-08-04 @ 21:14:32
Postat av: pm

jo, jag såg datumet, men spelprogrammet har inte funnits på sidan tidigare, inte vad jag har sett iallafall, så förhoppningsfullt har dom gått tillbaka till den ursprungliga spelprogrammet, det står ändå att den är fastställt...men får väl se hur det blir till slut

2009-08-04 @ 21:56:45
Postat av: K

Lycka till Jimmy !

2009-08-04 @ 22:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0