Bloggens dreamteam!


Div 1 hockeyn innehåller en hel del bra spelare som skulle stått bra även på en högre nivå. Tänkte här nedan lista mitt dreamteam, blir dock inte särskilt enkelt med tanke på att jag inte har så jättebra koll på landets två sydligaste serier. Jag gör åtminstone ett försök, med all säkerhet så kommer det att bli ett aning färgat dreamteam då det säkerligen kommer med en hel del spelare från den nordligaste serien.

Målvakter:

Markus Ottosson Piteå
Mikael Bohman Arboga

Det känns som ett tryggt målvaktspar då jämnheten och lugnet är deras signum, det om något gör att defensiven blir trygg och säker.

Backar:

Simon Skoog Karlskrona
Stanislav Kall Asplöven
Thomas Rhodin Skåre
Vilhelm Söderlind Vallentuna
Atte Valli Karlskrona
Johannes Lundqvist Borlänge
Johan Agu Mjölby
Christoffer Björklund Tingsryd

Det blir inte lätt att formera dessa backpar då i stort sett alla är offensiva backar, Agu får väl räknas som en defensiv. Men ett dreamteam ska ju innehålla dom bästa spelarna på sin position oavsett styrkor, blir ett roligt spel att se på åtminstone.

Forwards:

Andreas Nyberg Kiruna
Thomas Fahlqvist Karlskrona
Urban Omark Asplöven ?
Andreaz Persson Enköping

Daniel Olofsson Piteå
Ville JoLinder Enköping
Mikael Persson-Riis Skövde
Viktor Ringberg Karlskrona
Jens Svensson Kristianstad
Daniel Wallén Skövde
Fredrik Håkansson Nyköping

Jonas Höglund Skåre

En offensiv forwardsbesättning där inte många är sugna på det defensiva, blir en härlig hockey att skåda med så här många kreativa spelare.

Fotnot: Har säkert missat någon spelare som skulle vara med på denna lista, vilka tycker ni saknas?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Andreas dahlberg har du missat

2009-08-07 @ 13:50:16
Postat av: Söderettan

C Jacobsson och Matt Davidsson bör nästan vara med? Annars skulle jag gärna vilja ha en bra förklaring till varför de inte är med =)

2009-08-07 @ 16:09:33
Postat av: Zumpan

Vad tror du om backen Andreas Byström i KB65 då?Har ju rätt bra med rutin och inte alltför gammal heller?

2009-08-07 @ 17:11:57
Postat av: Zumpan

Kan tänka mig att Davidsson inte kom med för att bloggaren inte sett honom spela,eller hur? Svårt att ta med importer som inte spelat i Sverige tidigare

2009-08-07 @ 17:14:13
Postat av: Tuna

Jojje U?

2009-08-07 @ 17:27:34
Postat av: Jimmy

Zumpan: Du har helt rätt, Byström skulle såklart vara med i stället för Agu..Missade han helt, alltid glömmer man någon.



Söderettan:



Jacobsson glömde jag helt bort, sorry! I motsats till Fahlander så tror jag att han kommer att vara riktigt bra då han har en hel del att bevisa för sina nygamla fans.



Davidson är osedd liksom Lukac i Asplöven, kan tyvärr inte ta med en spelare som jag aldrig har sett..

2009-08-07 @ 18:44:39
Postat av: Anonym

Fredrik Davidsson då?

2009-08-07 @ 19:01:33
Postat av: Anonym

får jag bara fråga en sak? vars är oikarinen?...

2009-08-07 @ 19:02:17
Postat av: Jimmy

Anonym:



Så länge inte Davidsson är officiellt klar för klubben så kan han inte vara med på denna lista. Iofs så är han ju klar men vill att klubben presenterar honom innan jag tar med honom i beräkningarna..



Oikarinen är en sjuhelsikes hockeyspelare men tycker inte han platsar på denna lista, jag kan ha fel men är som sagt mitt eget personliga dreamteam..

2009-08-07 @ 19:20:11
Postat av: Anonym

gör man 10 poäng i kval till a-s så tycker jag att man ska vara given på denna lista, men men det är din lista.. kung oika!

2009-08-07 @ 19:45:17
Postat av: Jimmy

Anonym:



Håller med om kung Oika! Han var tillsammans med Yli-Junnila fantastisk i kvalet men poäng är inte allt, titta hur många av dom poängen gick till!

2009-08-07 @ 19:48:50
Postat av: Anonym

aight, jag skulle då plocka med han i mitt dream team varje dag i veckan, tror ingen kille sitter på så bra vickningar,händer,spelsinne. visst det finns många som sitter på händer och spelsinne men oikarinens vickningar är helt underbara att se.

2009-08-07 @ 19:54:48
Postat av: #8

visst ska Jarkko vara med! Kolla bara vilka minuter han spelade i kvalet. Spelade både PP och BP och gjorde det bra.

2009-08-08 @ 11:25:53
Postat av: Jimmy

#8



Ska vara med, lär inte vara någon som är given i ett dreamteam över div 1. Möjligen Simon Skoog!

2009-08-08 @ 12:21:40
Postat av: jaa

peter ström halmstad andreas nordfeldt skövde linus berg mörrum tomas lundström tingsryd de bör vara givna i ett dream team

2009-08-08 @ 12:43:34
Postat av: vb

du skulle haft me anders vikman eller johan karlsson

2009-08-08 @ 14:15:54
Postat av: Jimmy

Jaa:



Tänk vad måna otroligt duktiga spelare det finns i denna liga, man hade kunnat göra två uppställningar som står sig riktigt bra..



vb:



Bra hockeyspelare men platsar inte riktigt på denna lista..

2009-08-08 @ 14:36:32
Postat av: #8

Visst är det svårt med dream team, speciellt när man själv inte har så bra koll på gubbarna från söder. Förutom Rhodin och Höglund då =)

2009-08-08 @ 17:19:37
Postat av: HOHO

Skulle ha plockat in macke e i hästen, löjligt sköna handleder där du!

2009-08-13 @ 12:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0