5 snabba med Kirunaflyktade Emil Jakobsson!


Bloggen passade på att få sig en pratstund med Kirunaflyktade Emil Jakobsson som vi denna säsong återser i Östersundsdressen. För övrigt så är det Emils första klubbyte och därför även första flytten, så var det även för bloggmästaren en gång i tiden. För sisådär 6-7 flyttar sedan!

                                   
                                                                       Fotot taget av Oscar Molin


Ispremiären avklarad, hur kändes det?

Var lika trubbigt som vanligt,men i år var det extra segt i benen eftersom vi hade haft tester precis innan vi klev på is. Så det var tunga ben!

Ny stad och ny klubb, har du börjat komma till rätta med allt eller är det karta och kompass som ännu gäller?

Ny stad nya möjligheter? :) Jag och Erik Lund från Timrå delar på en campingstuga nu första tiden men personligen tycker jag bara att det är skönt att dela nu i början,kommer lättare in i gruppen när man har nån att umgås med vid sidan av hela tiden. Har varit här nu i några dagar så jag börjar kunna vägen till ishallen iaf!

Vad har du för förväntningar på dig själv denna vinter?

Jag har som mål att åtminstone ta en plats bland dom 3 första kedjorna och allt eftersom få skrapa ihop poäng och vara en viktigare del av laget!

Bloggen kan känna att detta kan bli din genombrottssäsong genom klubbytet, är det en nytänd Emil som vi kommer att få se i vinter?

Absolut! Känns riktigt roligt att komma till Östersund och helst när vi har ett relativt ungt lag! Snittåldern ligger på 21 så det är riktigt roligt redan nu! Tror vi blir en riktig lagmaskin i vinter! Bara positiva saker!

Har du någon hälsning hem till dom gamla lagkamraterna uppe i gruvstaden?

Ja det är väl att dom måste försvara gåsen! För fjädrarna kommer att virvla!! 

Då återstår det bara att tacka för att du tog dig tid och önska dig lycka till i vinter!

Tack detsamma!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva lite om lagen i B-serien nyckelspelare osv.

2009-08-10 @ 22:57:42
Postat av: O.Molin

Förvänta dig ett samtal från min advokat för att du använder mitt foto utan tillåtelse ;)

2009-08-10 @ 23:40:12
Postat av: Jimmy

O.Molin:



Väntar på ett samtal från pappa Lars =) Jag betalar det ni kräver!

2009-08-10 @ 23:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0