Tala är silver, tiga är guld!


Den senaste tiden så har bloggen tagit upp en hel del nyheter gällande nyförvärv och olika lags lönesänkningar, dock så har bloggen helt utelämnat den klubb som han har bäst insyn i. Givetvis så är det då Lycksele SK det handlar om, tror inte jag skrivit en rad om dom sedan vi klev av isen.
Anledningen till det är att det har varit en aning turbulent i föreningen då dom för tillfället står utan både sportchef och tränare, det är egentligen ingen som har haft koll på hur ekonomi och framtidssatsning ska se ut. Jag har väl under våren förstått att det kanske inte är så där jättebra ställt när det gäller ekonomin men har egentligen bara ryckt på axlarna åt det då det för tillfället är många lag som dras med tighta budgetar.

För min egen del så har jag från det att säsongen tog slut haft siktet inställt på att stanna kvar och vara med om att ta klubben till nästa nivå, men för att det ska vara möjligt så krävs det vissa ekonomiska muskler. Men eftersom jag bara ryckt på axlarna åt dom rykten om att klubben dras med problem gällande ekonomin så har jag aldrig hunnit bli särskilt orolig.

Under förra veckan så satt jag och ytterligare en spelare i möte med klubbens ordförande för att höra oss för om vad som händer och sker i föreningen, vi fick då reda på att ekonomin inte såg så där jätteljus ut och att ett styrelsemöte var inplanerat under veckan som kommer ( läs denna vecka ). Vi fick väl lite mer kött på benen efter det mötet men trots det var jag inte särskilt orolig för det ekonomiska, det kommer lösa sig var den känslan jag fick.

I dag så hade vi då vårat första gemensamma försäsongspass och just innan vi skulle kliva på det så kom ordföranden in och ville delge vad som sas på styrelsemötet som ägde rum under gårdagen.
Det var ingen munter information som ordföranden delgav oss spelare, vi hade gjort en riktigt usel säsong om man ser till det ekonomiska. Nu väntar svångremmen för föreningen och ett första led i det blir att all ersättning till spelarna försvinner, alltså så kommer ingen spelare i Lyckseles A-lag att ha lön av föreningen under kommande säsong.

Det betyder att man inte kommer att kunna rekrytera in nya spelare utifrån och det innbär också att man förmodligen tappar alla spelare som man under denna säsong har haft utifrån. Man är tillbaka på det man startade med för två säsonger sedan då man får spela med det man har på orten, det säger sig självt att man då kommer att få kriga långt långt ner i tabellen. Så är det bara, man behöver ta in kompetens utifrån för att kunna ge sig själva en sportslig chans. Titta bara på plantskolan Kiruna, trots att man i år satsat hemvävt så har man trots allt haft ett antal spelare som kommit utifrån.

Personligen så ställer ju detta till en hel del problem då jag hade räknat med att stanna, som det känns nu så är det i stort sett omöjligt att bli kvar. Dels så blir det ett jättetufft jobb för dom killar som väljer att stanna kvar, man måste utgå ifrån att man blir ett bottenlag som kommer att få kriga för varje millimeter där ute. Jag har dessutom haft en del ersättning under detta år och haft ett jättebra upplägg vad det gäller jobb, det var det som gjorde att jag antog denna utmaning kort efter det att jag fick sparken från Asplöven.
Den "kontaktannons" som jag publicerade under föregående vecka blev alltså inte så ironisk som jag hade hoppats på då det faktiskt nu är skarpt läge i jakten på nästa utmaning, det blir inte lätt vill jag säga då det inte är någon jätteaktivitet på spelarmarknaden denna silly season.

Men nu vet ni läget även om Lycksele SK, jag kände att det nu var rätt läge att delge er läsare om vad som händer och sker. Det är en tråkig situation men inte så mycket man kan göra åt saken, pengar är inte allt men för en förening så betyder det en hel del. Vi levde väl helt enkelt lite över våra tillgångar under säsongen som gick, vi hade det kanske för bra och vi hade det kanske lite väl "lyxigt". Alltid lätt att vara efterklok men nu gäller det att föreningen börjar om på sin resa som i slutändan ska innebära att man blir ett stabilt div 1 lag.

Förutsättningarna finns i det långa loppet, det gäller bara nu att få med sig människorna i byn på resan dit!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: erer

jadu, det ser inte ljust ut.

2009-04-21 @ 21:21:15
Postat av: jeltsin

Snygga skinnpajer i alla fall

2009-04-21 @ 22:00:36
Postat av: Jimmy

Jeltsin:



Skinnpajen håller hög allsvensk klass åtminstone =)

2009-04-21 @ 22:03:15
Postat av: 22

haah skinnpajerna e ju kung

2009-04-21 @ 22:13:04
Postat av: 2

Ser onekligen mycket tufft ut, många lär försöka finna nya klubbar.

2009-04-21 @ 23:55:08
Postat av: hockeyoraklet

Mycket trevlig blogg.



www.metrobloggen.se/hockeyoraklet



2009-04-22 @ 03:10:41
URL: http://www.metrobloggen.se/hockeyoraklet
Postat av: Christer S

Låter Inge Vidare (K.Ankas dåliga granne) Men Du vet ju åt vilket håll Kiruna ligger:-)

2009-04-22 @ 19:17:59
Postat av: Zamboni

Trist att det blir så, många jobbar för att få snurr men utan publik och sponsorer som är med på båten jobba man i motvind. Se bara på Karlskrona som går lysande just nu...



Nu tror jag att det är fler som lär dra ner på kostnaderna, tiimet, palters, haaaparanta? Men i alla fulla fall så kommer det att ges massor av istid och utvecklingsmöjligheter för de som tidigare suttit längst ut på bänken...

2009-04-22 @ 22:21:58
Postat av: Zamboni

Trist att det blir så, många jobbar för att få snurr men utan publik och sponsorer som är med på båten jobba man i motvind. Se bara på Karlskrona som går lysande just nu...



Nu tror jag att det är fler som lär dra ner på kostnaderna, tiimet, palters, haaaparanta? Men i alla fulla fall så kommer det att ges massor av istid och utvecklingsmöjligheter för de som tidigare suttit längst ut på bänken...

2009-04-22 @ 22:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0