Tack för uppmuntran älskade mor!


Ytterligare en händelslös dag i div 1 Sverige, ett antal kontraktsförlängningar och några upplyft av juniorer är det enda vi har fått uppleva. Ja eller nästan förstås, Valbo tappade i dag sin poängmaskin Jacob Blomqvist till allsvenska Bofors. Det var väl ingen större skräll att Jacob skulle lämna för allsvenskan då han under säsongen svarade för fantastiska 68 poäng på 41 matcher. Det kan bli en bra värvning från Bofors sida, det ska bli intressant att se om Jacob kan fortsätta producera trots att motståndet blir tuffare.

Annars har det som sagt inte hänt så mycket, fick ett samtal av min älskade mor i dag där hon undrade vad som händer nu. Jag har visst glömt att berätta om den situation som nu råder här i Lycksele, tur då att föräldrarna har en aning datavana så dom genom bloggen kan hålla sig uppdaterade om vad som händer i sonens hockeyliv.

Det blev ett ganska roligt samtal som jag här nedan tänkte delge er, tror hon missuppfattade vad jag sa en aning.

Mor: " Vad händer nu då? "
Jag: " Ingen aning faktiskt, kanske blir Piteå sa jag? ( Drog bara till med första bästa lag som jag kom på ) "
Mor: " Piteå? Ska du inte spela hockey mer? "
Jag: " Ja men jag kan väl spela i Piteå? Dom är ju i samma serie som oss! "
Mor: " Men där platsar du väl inte? "

Konversation slut!

Tack för stödet älskade mor, känns skönt att ha föräldrarna bakom sig åtminstone! Hon kanske har rätt i det hon sa men man får nog hoppas att hon menade om Piteå hade hört av sig. Det blev åtminstone ett lustigt och ett hemskt roligt samtal, nu måste jag nog ringa och checka om jag får lägga ut detta för läsning.

Nej skriver jag redan nu då förmodligen en hel del av kommentarerna kommer att vara om jag ska till Piteå. Det var bara det första bästa laget som dök upp i min hjärna så det är ingen idé att ens börja spekulera om något i dom banorna.
Fast det är klart, skulle Piteås sportchef Patric Jonsson höra av sig så skulle man nog få ta sig en funderare. Tänk att ha den arenan som hemmaplan!

Fotnot: Mina föräldrar har alltid uppmuntrat och varit mån om sin son, det är dom även i dag trots detta missförstånd. Inte ens såna här övertramp kan dämpa min kärlek till dom, den är och förblir evig!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack min älskade son....det är väl klart att du platsar i Piteå =)

2009-04-22 @ 22:25:12
Postat av: Bortbytingen

Tack för den. De är gott o få skratta när man precis har slutat arbeta o är trött:)

2009-04-22 @ 23:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0