Rykterna når visst ända till Bockträsk!


Bloggen sitter som ni redan vet i någon by som heter Bockträsk, otroligt att det mobila bredbandet funkar här ute i ödemarken. Tur är väl det då bloggen även under påskhelgen kan fortsätta att leverera, är samtidigt skönt att bryta den annars så väl inrutade vardagen med ett besök mitt ut i ingenstans. Fullt hus här är bara förnamnet då familjen Rundblad i dag anslöt till sällskapet, tyvärr utan familjens stora stjärna David som just nu förbereder sig för fullt för Rysslansäventyret med J-20 landslaget.

- Som bloggen skrev om för någon dag sedan så väntas en Kirunaspelare snart skriva på för en klubb i div 1 B, spelaren i fråga är såklart Tobias Fredriksson och laget han snart skriver på för är Hudiksvall.

- Leksandsmålvakten Emanuel Fredriksson som efter Jere Mylleniemis intåg fick finna sig i att vara tredjemålvakt aviserar nu att han lämnar klubben. Eftersom Emanuel sitter inne med hus och allt i Grycksbo som ligger mellan Leksand och Falun så är det nu en svår sits han har hamnat i. Utlandssvängen har han redan gjort i ett tiotal år och en flytt någonstans utanför Dalarna känns inte aktuellt, Borlänge eller Hedemora kan här alltså göra ett riktigt kap. Jag har under mina tre senaste säsonger haft äran att få spela med tre fantastiska förstamålvakter i Fredrik Alcén, Manne Fredriksson och Jimmy Lundberg. Manne kanske trots konkurransen ändå är den bästa jag har spelat med då han besitter ett otroligt lugn i sitt spel och dessutom är en av dom bästa killarna jag har haft att göra med utanför isen. Manne är otroligt bra att ha i ett omklädningsrum då han bara av sin närvaro skapar ett lugn och en trygghet när man går ut till match. Vem som drar vinstlotten om Manne vill jag inte sia i, det jag dock vet är att det är en vinstlott med högt värde i!

- Kirunas sportchef Stefan Lundmyr kontaktade mig via mail i dag och hörde dels av sig om hur det var med mig och dels om hur mina framtidsplaner ser ut. Dessutom så ville han ha tips på några bra backar, ett stort initiativ av Stefan. Så nu vet ni alla Kirunafans vem ni ska skylla på om det blir några billiga mål till hösten, tror dock att dom backarna som jag angav skulle tillföra mer än vad dom förstör.

Over and Out från ett mörkt och ödsligt Bockträsk!

Kommentarer
Postat av: 4321

"- Kirunas sportchef Stefan Lundmyr kontaktade mig via mail i dag och hörde dels av sig om hur det var med mig och dels om hur mina framtidsplaner ser ut. Dessutom så ville han ha tips på några bra backar, ett stort initiativ av Stefan."



Vad menas? Ironi? Är det kanske så att du vill tillbaka till Kiiiiiiruna?

2009-04-10 @ 21:45:56
Postat av: Jimmy

4321:

Ingen ironi alls bakom det, tycker det helt enkelt bara är stort av Stefan att försöka få hjälp av någon som mött en del backar i sina dagar..

Det är hedrande även för mig då sportchefer hör av sig angående spelare, det visar på att man åtminstone har ett hyfsat anseende vad det gäller hockeykunnande..



Vad som mer sas i mailkonversationen låter jag vara osagt, det får du spekulera bäst du vill i ;)



2009-04-10 @ 23:09:54
Postat av: Kirunafan!

Härligt att du kommer hem jimmy ;)

2009-04-11 @ 01:03:41
Postat av: 4321

Jimmy: Hoppas din flickvän inte jobbar inom sjukvården, kan bli svårt att få jobb här i Kiiiiruna då.

2009-04-11 @ 07:54:19
Postat av: Anonym

Föresten vad var det för backar du tipsade Lundmyr om?

2009-04-11 @ 08:08:41
Postat av: Christer S

Bockträsk?,.. haha, är det kanske rätt man på rätt plats?

2009-04-11 @ 12:53:55
Postat av: Anonym

Tobias har signérat på för HHC i tisdags

2009-04-11 @ 23:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0