Kanske bloggen måste ta påsklov!


Om ni vill känna på livet i en ödslig stad så ska ni denna påsk packa er resväska och ta er upp till Kiruna, där är det inte mycket liv och rörelse under en påskhelg. I stället för att stanna hemma så tar man sin skoter på släpet och beger sig antingen till fjälls eller till torndalen, kan lova att det då inte är kul att vara hemma i stan. Asfaltsunge som man är så har man upplevt en och annan påsk på hemmaplan, men så blir inte fallet i år.

I år packar jag dock mina allra varmaste kläder och följer med tjejens familj till deras stuga, tror den ligger på ett ställe som heter Bockträsk. Vart nu det ligger? Svaret får jag i morgon, kan bli en rysare att inte få känna på asfalt igen förrän på måndagskvällen!
Givetvis så tar bloggen med sig sitt mobila bredband och kan förhoppningsvis få mottagning, får väl i värsta fall ta med mig datorn och sätta mig på någon bergstopp.
Förbereder alla er läsare på att det kan bli fattigt med inlägg under denna period, hoppas ni har överseende med detta!

Det börjar hända lite i kommentarsfältet efter att jag skrev mitt inlägg i morse, till och med en Clemens supporter hade vädrat sina åsikter. Som han skrev så måste han vara den enda av den sorten, han räknade upp ett antal spelare som kommer att lämna Clemens. Men du glömde väl ändå kapten Söderström?

Nyberg, Törmä, Knudsen, Malmqvist, Gustafsson och Erson har enligt er läsare kontrakt med Kiruna nästa säsong, bloggen tackar så mycket för hjälpen!

Tingsryd eller Örebro ? I morgon får vi svaret, bloggen chansar på att Tingsryd kommer att fixa detta. Förhoppningvis kan jag kasta in ett inlägg om det i morgon, håll alla tummar ni kan för att det ska lyckas!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Holger

Tjena Jimmy. Jättebra blogg som man kan följa Norrlandshockeyn. Vi hade en Kirunaback i Tinhgsryd för några år sedan som hette Anders Ågren. Spelar han hockey fortfarande eller har han lagt av. Ha det gott i Bockträsk

2009-04-08 @ 21:25:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2501
Postat av: Krisse

Rasimus och Ceder verkar sticka från kalix... http://www.hockeytransfer.se/index.php?annonsID=64

http://www.hockeytransfer.se/index.php?annonsID=67

2009-04-08 @ 22:14:01
Postat av: Anonym

dom kanske skulle vara något för din klubb?

2009-04-08 @ 22:25:00
Postat av: Jimmy

Holger: Kul att bloggen nåt ut även till dom småländska skogarna, kul är det även att du tycker att den är bra..



Anders gjorde i år comeback i div 2 med Kiruna City där han under säsongens gång spelade sporadiskt..Småbarn, giftermål och hus har väl fyllt upp hans vardag i övrigt..Jag hade förmånen att få spela med Anders en säsong, kanonkille som alltid gjorde sitt yttersta på isen..



Tingsryd var annars meckat för några Kirunaspelare under sent nittiotal, vill minnas att både Fredrik Lindmark och Oscar Forss gjorde ett antal säsonger i klubben..



Lycka till i morgon!

2009-04-08 @ 22:36:39
Postat av: Holger

Tack för lyckönskningen till i morgon. Jodå jag kommer ihåg dem alla tre. Oscar var en riktigt snabbskrinnare och gjorde en hel del mål. Anders var mera urtypen av en norrlänning. En trygg och lite tystlåten kille. Pratade gärna om skotern och fjället. "Limpan" hade jag lite mail kontakt för några år sedan, nu vet jag inte vad han gör. En skön kille.En gång kom han in på isen och hade färgat håret lila. Ha det gott and keep up the good work

2009-04-08 @ 23:58:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2501

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0