Joukov klar!


Som bloggen "felaktigt" skrev för någon vecka sedan så blir det Sergei Joukov som tar över tränarsysslan i Kiruna, tänk att bloggen kunde presentera en sådan nyhet innan ens sportchefen själv visste om det. Sen att bloggen kröp till korset och erkände att han hade fel är en annan historia, i slutändan så får jag ju ändå ta åt mig en del av äran av att jag presenterade han som klar så pass tidigt.

Får väl säga som Freddy Lindfors en gång sa " Grabbar, jag har haft fel en gång i mitt liv. Det var när jag trodde att jag hade fel men jag hade rätt ".

Det ska bli kul att se vad en rysk tränare kan göra med hockeyn i Kiruna, jag tycker dock det kan kännas som en chansning. Förhoppningvis så slipper vi läsa om kulturkrock och annorlunda träningsmetoder utan vi får i stället hoppas på att få läsa om hur skönt det är med något nytt som bryter mönstret.

Nu ska jag återgå till hockeyn i tv soffan, Sverige vänder och vinner med 4-2!

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0