En återblick!


Efter att jag skrivit mitt senaste inlägg om besöksrekordet så började jag tänka tillbaka på bloggens tid i rampljuset, eller rampljus och rampljus då vi uppe i Norrland lever i ständigt mörker. Under vinterhalvåret så finns det absolut ingenting att göra här uppe, dagarna går i stort sett ut på att överleva. Trots avsaknaden av aktiviteter och det stundtals hårda vädret så samlas det allt som oftast inga större publikansamlingar när det är matchdax i div 1 A.

Tacka vet jag södra ettan, där vallfärdar folk till arenorna och man bygger upp en tät stämning på olika internetsidor. Att man nått långt i sitt intresse visar sig när spelare väljer den serien framför allsvenskan, det om något är ett kvitto på att man lyckats med sin marknadsföring.

När jag började tänka tillbaka på bloggens tid så kom jag fram till att denna historia är den som är minst sanningsenlig med verkligheten, så här kan det gå när man inte riktigt har koll på alla spelare och alla lag runt om i Sverige. Detta hände i somras när jag gick igenom alla lag i div 1 A, det var innan jag flyttade upp till Asplöven och det var på så sätt betydligt före min tid i Lycksele.

" Målvaktssidan i Lycksele vet jag inte så mkt om,men den ser väl allmänt rätt svag ut och ingen framgång utan en bra målvakt heter det väl "

Jag baserade alltså min bedömning på statistik och vetskapen om att Jimmy Lundberg säsongen innan hade släppt in en hel del mål, bakgrunden till dom insläppta målen hade jag absolut inte forskat i.
Med facit i hand så hade jag så fel man kunde ha då Lundberg från dag ett visade att han är en riktig toppmålvakt, det visade sig rätt snabbt att det måste varit truppen i övrigt som inte hade det så lätt under den säsongen som jag gjorde min bedömning på. Jag hade dessutom inte räknat med att någon månad senare spela i samma lag som denna kille, snacka om stelt första gången man skulle hälsa på honom. Som tur är så visade sig Lundberg vara en helt fantastisk kille och en helt fantastisk målvakt, mitt uttalande var på så vis fort glömt och förlåtet.

Dagar som denna när det är knäpptyst på hockeyfronten så får ni köpa att det blir några såna här inlägg, dom är mest till för att jag själv ska få skriva av mig. Däremot får ni läsare gärna komma med förslag på vad ni vill att jag ska skriva om, det underlättar verkligen dagar som denna.

Att vara bloggare är fascinerande, direkt någon lyfter fram ens blogg på sin egen så stiger besöksantalet direkt. När man dessutom gör det i en blogg som tilltalar människor med intresse för den södra ettan så får man många gratisläsare. Det är genuina hockeyälskare som vi hittar där nere i söder, dessutom så verkar 90 % av dom hålla på Karlskrona.

Länkar här nedan till den blogg jag nämndes i under gårdagen, klart läsvärd då den ger oss en inblick i den upphaussade södra ettan.

http://blogg.aftonbladet.se/24950

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Micke

Tjenare Jimmy. Vill barav säga att du har en läsvärd och intressant blogg som jag följer med spänning nästan varje dag sedan jag fick "nys" om den. Fortsätt så!!



Lycka till Nästa sesse med hockeyn.



MVH Micke från Karlskrona

2009-04-18 @ 17:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0