Bloggen kryper till korset och erkänner sitt misstag!


Jag hatar att skriva det här men man måste väl kunna erkänna sina misstag för att bli accepterad i samhället, usch vad jobbigt detta blev nu. Joukov tackade nej till Kiruna, bloggen som hela tiden förespråkat att det är klart och att sportchef Lundmyr bara mörkade tills alla papper var skrivna.
Hade det inte varit för att frun fick lappsjuka redan innan flytten till Kiruna så hade Joukov nu varit klar och bloggen hade kunnat stoltsera med att den var först med nyheten.

Men så funkar silly season nämligen, ibland så har man rätt men oftast så är man helt fel ute. För varje sånt här misstag tappar dock bloggen i trohetsvärde, det får jag leva med då det är så himla kul dom gånger som man är först med en nyhet. Men för att bevisa min manlighet så kryper jag gladeligen till korset och bekänner mina synder, förlåt kära läsare för att jag vilseledde er denna gång.

När vi ändå pratar tränare och Kiruna så kan jag fortsätta sia i den frågan, har jag fel en gång till så får jag väl helt enkelt bara krypa till korset ytterligare en gång. Legendaren "Sigge" Tepljakov ryktas nu vara den som ska ta över tränarsysslan, "Sigges" namn var så sent som för några veckor sedan uppe till diskussion när Kallinge/Ronneby skulle tillsätta en ny tränare. Man valde dock att satsa på orutinerade Patrik Klüft som efter sin stavhoppskarriär vigt sitt liv åt den sport som han egentligen älskar, ett spännande val av klubben och förhoppningsvis blir det även ett lyckat sådant.

Jag hoppas Kiruna lyckas knyta åt sig den forne storspelaren nu, bara namnet kommer att locka en hel del besökare till klassiska Lombiahallen. Mina minnen av "Sigge" är många och enbart positiva, han var dessutom som aktiv ett proffs ut i fingerspetsarna.

- Löpte varje dag för att behålla vikten, löpte han inte så gick han direkt upp i vikt.
- Slipade skridskorna i varje periodpaus ( Det trodde "Sigge" iallafall men ibland så tog materialförvaltaren bara med sig skridskorna ut och gav sen tillbaka dom oslipade).
- Filade timtals på sina träklubbor, bladet var så smalt så smalt när han var klar.

Avslutningsvis så trodde jag att denna dag skulle bli slutet på den långa måltorkan som jag lidit av sen i höstas, det är nämligen innebandyturnering på skolan som jag jobbar på. Givetvis så har vi i personalen ett lag med och för tillfället så väntar det under eftermiddagen slutspel, gruppspelet lekte vi oss igenom då vi tog tre raka segrar. Min poängskörd då? 0+2 har jag hittills summerat, inte ett avslut på mål ens. Snacka om att vara iskall inne i boxen! Jag har dock bara sparat mig till dom viktiga matcherna, slutspelet blir min tid i rampljuset!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Christer S

Asch, det var väl inte så farligt, men den där tusenlappen retar mig fortfarande, kan inte sova, kan inte äta, får hoppas på biran ikväll istället.

Töm & Glöm-principen.

2009-04-24 @ 12:52:40
Postat av: Ronneby bo

Tjenare. Intressant blogg du har! Kan du berätta några mer sköna skrönor om Sigge? Några sköna anektdoter iaf

2009-04-25 @ 01:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0