Stora proportioner!



Denna dag har det varit betydligt lugnare med telefonsamtal och såna saker, kändes som att allt hade börjat lugna ner sig.
Jag tänkte för mig själv att nu kanske man slipper svara på frågor om vad det är som händer när telefonen just ringer.
Mannen presenterar sig som sportjournalist på NSD och min första tanke var, åh vad jobbigt.

Han ställer ett antal frågor om situationen som har uppstått och jag hör direkt att hans frågor är vinklade till att han ska få mig att prata negativt om föreningen.
Det är klart att han bara gör sitt jobb, han vill komma med en nyhet som folk vill läsa och det har jag full förståelse för.
Poängterar redan tidigt i samtalet att jag inte vill kasta nån skit på föreningen och att jag hoppas att han har full förståelse för detta.
Men när man svarar på frågor av journalister så har dom trots det alltid sista ordet eftersom det är dom som skriver artikeln, hoppas och tror dock att det blir en bra artikel som ingen kommer till skada utav.

Jag är inte direkt van om man säger så att göra en intervju under dessa former, dom gånger jag har gjort det är det när man skrivit på för en ny klubb eller efter matcher där reportern vill ha min och lagets vinkling om hur det såg ut.

Jag hoppas och tror dock att det var en ärlig man jag pratade med som skriver så ärligt han bara kan av dom svaren han fick, håller tummarna på en bra artikel både för mig och föreningen.

I dag har jag i alla fall återigen tränat med laget, fick agera back även denna träning. Har konstaterat att det var tur att man inte blev back, maken till sämre backspel har nog inte upplevts i Arena Polarica på många många år.

Men om man ska se någonting positivt så får man träna lite extra på ens fantastiska baklängesåkning och det är aldrig fel, hann med ett pass på gymmet i dag oxå där benen fick sig en rejäl lektion.

Annars så brukar benen vara svåra att köra tungt på under säsong eftersom man vill hålla sig fräsch till matcherna men såg nu detta som ett ypperligt tillfälle att köra i genom dom lite extra.

I morgon är tanken att jag förmiddagsvärmer på is med laget kl 11.00, tänkte efter att dom gjort bort sitt pass så ska jag gnugga lite extra.
Gäller att hålla sig i bra form trots allt, tränar gör man för sig själv och inte för någon annan.
Ska även försöka lägga in ett fyspass under eftermiddagen innan jag beger mig till arenan för att skåda mötet med Kalix.

Tror vi får se ett bra Asplöven i morgon kväll som tar emot Kalix, derbyn brukar vara lätta att tända till inför.
Hoppas att publiken sluter upp lika bra som i tisdags, kanske kan få en hel del Kalixbor till matchen oxå?

I Kalix ber jag er hålla ett extra öga på Anders Vikman, en teknisk och väldigt bra center som har spelat på för tok låg nivå dom senaste åren.
Anders är bra på att bära upp puck i uppspelsfasen och sedemera hålla i den i anfallszonen, det är han som kommer bära det unga Kalix gänget i vinter.
Även en gammal Asplöven bekanting återfinns i Kalixsdressen, Johan Karlsson som spelade i Asplöven så sent som under förra säsongen.
En snabb och avig kille som är utrustad med ett fint skott.

I Asplöven så kan jag inte plocka ut någon enskild spelare som ni ska hålla ögonen på utan alla spelare besitter en otrolig kompetens.
Jag är själv dock mycket intresserad av att se Asplövens powerplay då det kryllar av spelskickliga och skottstarka spelare som vet vart målet finns.

En annan sak som jag är nyfiken på är om Kalixtränaren Petter Christoffersson ännu är lika vältränad, kommer mycket väl i håg Petter från hans Kirunasejour då han var ett fysiskt praktexemplar.

Men gott folk, pucken släpps kl 19.00 så se till att vara där i tid..

Flaggar även för seriepremiären fredagen den 19 september då östra Norrbottens stolthet tar sig an sina värsta antagonister Kiruna i en förhoppningsvis fullsatt hemmaborg.

Tack för denna kväll..


Kommentarer
Postat av: orkanen

Han har inte blivit mindre så att säga!

2008-09-12 @ 00:20:53
Postat av: Burra88

Lycka till Jimmy!



Hoppas du får en klubb du får spela mera i.

Och som inte är lika kräsen.

Mvh // Burra88

2008-09-12 @ 00:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0