Snart dax för allvar!



Försäsongen börjar nu lida mot sitt slut, bara fem dagar kvar tills smygpremiären mellan seriens två stora går av stapeln.
Om man ska se av tendenserna av försäsongen så kommer dom tre stora, Asplöven, Kiruna och Piteå lika enkelt ta dom tre allettan platserna även i år.
Visst har det var plumpmatcher även av dessa gäng, Piteås 0-1 förlust mot Skellefteås juniorer, Asplövens 1-5 på hemmais mot Luleås juniorer och Kirunas 0-2 förlust mot Boden i genrepet i går.

Det är detta som gör denna tid på året så fascinerande, skrällar kan inträffa vilket dom alltför sällan gör i seriespelet.
Hur många poäng kommer dessa tre lag tappa mot övriga lag i serien, inte särskilt många tror jag, vad tror ni?

Skulle vara kul för serien om det redan i dom inledande omgångarna blir lite skrällar så att serien lever en bra bit på vägen, kanske nåt lag som kan utmana om tredje platsen?
Låt oss säga att Piteå skulle få lite skador på nyckelspelarna, kan nåt lag utmana då?

Tyvärr så är nog nivåskillnaderna alltför stora, det har mycket att göra med att dom tre stora har en så otroligt mycket större plånbok än övriga lag men för att skapa ett rejält intresse i denna serie skulle fler lag behöva satsa.

Nåväl, min sluttabell efter att jag gått i genom trupperna och sett till försäsongens resultat, gör en del förändringar sen mitt förra tips..

1 Asplöven (inte lika övertygad om att dom leker hem denna serie som jag var tidigare, Kiruna ser farliga ut)
2 Kiruna (orkar ni utmana gränsstaden hela vägen, chansen finns i alla fall)
3 Piteå ( viktigt med värvningarna av Strandberg och Olofsson, kan ni hänga på dom två topptippade?)
4 Clemensnäs ( en eländig försäsong sett till resultaten, inte lika given fyra mer)
5 Lycksele ( skrällvarnar för det unga Lycksele laget, en bra försäsong med några sena värvningar)
6 Boden ( kan lika gärna sluta fyra, sågades av mig efter Kiruna debaclet på bortaplan, svarade upp med en meriterande 2-0 seger mot Kiruna i går)
7 Kalix ( Vikman kommer bära detta lag till en del skalper, denna upplaga är dock med för att se och lära)

För min egen del så ser det inte ljusare ut, knäpptyst från Asplövens starke man. Hoppas dock fortfarande på att det snart ska vara löst, sitter med två kontraktsförslag som jag tar ställning till. Jag har som det känns nu redan bestämt mig för det ena men kan inget göra innan denna fråga är löst, hoppas dom orkar vänta på mig.

Vi har varit träningslediga under helgen men räknar med att träna med truppen som vanligt under morgondagen, förhoppningsvis sitter jag i bilen under tisdagen på väg till nya utmaningar.
Skulle vara bra att få allting klart under morgondagen eller under tisdag förmiddag, hinner då träna med den nya klubben under tisdagen och hinner även få en sista träningsmatch i benen under onsdagskvällen.

Så håll alla tummarna ni kan för att detta ska bli löst, vill börja blicka fram emot en seriepremiär som går av stapeln nästa söndag i stället för fredag som jag varit inställd på.

Endast Asplöven-Kiruna som har premiären på fredagen, övriga lag i alla div 1 serier matchar i gång under söndagen..

Det var allt för denna gång, tack för att ni tog er tid och läste!


Kommentarer
Postat av: king boo

Vilket lag blir din nya adress månne?

2008-09-14 @ 21:25:14
Postat av: E

Hur kan du tippa Boden på 6e plats ?

2008-09-14 @ 21:53:25
Postat av: XXL

Kalix har sin sista träningsmatch på onsdagskväll hemma mot Luleå Rebels. Blir Fururinken dina nya hall måntro?

2008-09-14 @ 23:20:07
Postat av: Jimmy

E: Du kommer förstå varför inom en snar framtid, men sen kan dom lika gärna sluta 4:a, Boden är svårtippade i år..



XXL: Hade väl inte tippat mitt eget lag sist =)så Kalix kan du räkna bort..

2008-09-15 @ 00:22:35
Postat av: Ingeborg

Jag vantar med spanning for att se var du hamnar. Haller tummarna pa att det loser sig! Du fortsatter val att blogga oavsett?!

2008-09-15 @ 01:41:51
Postat av: Pontus

Lycksele ska han harva i

2008-09-15 @ 05:52:47
Postat av: omsk

trevligt trevligt

2008-09-15 @ 06:54:32
Postat av: Jimmy

Ingeborg: så länge någon liten stackare tycker det är intressant att läsa mina inlägg så ska jag självklart fortsätta med det..tycker det är vansinnigt kul att skriva,eftersom man inte är bra på måla,rita och såna saker så är detta mitt sätt att skapa något :)

2008-09-15 @ 11:47:15
Postat av: XXL

ja det vore ju ett litet tjänstefel =) ska bli intressant att se hur detta slutar!!

2008-09-15 @ 14:30:57
Postat av: ior

Den här killen kommer att fortsätta blogga vart han än befinner sej i landet...och så vitt jag vet har han aldrig harvat sej igenom en säsong....här är en kille som brinner för hockeyn...och hjärtat är där han spelar....

2008-09-15 @ 18:54:47
Postat av: Pontus

Menade mest att det tjatas om att spela på elitnivå här. Vill man spela och träna på hyfsad elitnivå är det nog bara tre lag i denna serie som detta gäller. Resten harvar i botten även om Jimmy gör sitt bästa.

2008-09-15 @ 19:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0