På plats i sitt nya samhälle..



Då har det gått en bussresa, en match, en natts sömn och en träning sen jag lämnade östra Norrbottens pärla, Haparanda.

Kom fram hit vid 13 tiden i går, packade in sakerna i lägenheten för att direkt därpå kliva på bussen för avfärd mot Örnsköldsvik, kände mig som en NHL spelare för några timmar.
Den känslan försvann då direkt när vi ankom till någon by just utanför Örnsköldsvik och jag insåg att man fick gå 40 meter utomhus mellan omklädningsrum och ishall.
Det närmsta man kom NHL då var väl att man väl på plats fick hälsa på våran coach, den gamle NHL spelaren Lars Molin.

Om matchen är det väl inte så mycket att säga om, en bra första period som vi tar med oss medans vi glömmer dom två avslutningsperioderna.
Mitt enda mål med matchen var att hålla reda på våran nummer 10 eftersom det var han jag skulle byta med, haha.
Det lyckades jag fullt ut med  i alla fall, jag kamperade i hop i en kedja med nummer 13 och 25 som båda två är unga men försöker hela tiden vårda pucken.
Som ni kanske kan utläsa av detta så har jag inte direkt full koll än, dom namnen jag kan är dom som var med sist jag var här och sen kan jag även namnet på han jag ska dela lägenhet med.

Annars så har allt utanför isen flytit på bra, blivit otroligt uppassad av dom runt laget och lägenheten vi bor i är av toppkvalite belägen mitt i "statskärnan".

Tränade med laget för första gången i dag, tränar redan kl 16 om dagarna så det ger betydligt mycket mer fritid om kvällarna.
Det visar väl också att Lycksele som förening håller på bygga upp en stabil div 1 verksamhet då förutsättningarna för spelarna har förbättrats för varje år som gått.

Om träningen har jag inte så mycket att säga, tränade i samma femma som i går och vi nötte en hel del 2 mot 1 och 3 mot 2.
Spelet i sig skiljer sig inte så mycket från Asplövens, ungefär liknande tänk i uppspel och styrspel men av förklariga skäl borde det bli fler misstag här eftersom Asplöven köper färdiga produkter medans man här mer utvecklar unga talanger.

Seriepremiär på söndag mot Kalix borta, intressant med tanke på att Kalix är ett av lagen vi ska kunna ha bakom oss.
Det jag sett av Kalix så spelar dom ganska likt KB 65, checkar på ganska hårt och då gäller det för våra backar att vara snabbt ner till pucken och leverera ett förstapass.
Kalix lever ju till stor del på trion Vikman, Karlsson och Boudin, skrivit en hel del om dom men man kan inte bortse från fakta. Dessa tre håller mycket bra div 1 klass, lyckas man få bort dom ur matchen så är mycket vunnet.

Nu över till nåt helt annat, nämligen det som utspelas i en kokande Arena Polarica i morgon kväll.
Seriens två jättar går upp direkt i premiären i en mycket uppskriven historia, blir det hemvävt eller ihopköpt som går segrande ur den striden?

Mina egna spekulationer har av naturliga orsaker gått åt det ihopköpta, blir svårslagna hemma i en fullsatt arena.
Håller ännu på en hemmaseger med 3-2 och att mr Asplöven avgör med ett ruggigt direktskott.

Tränar redan 11.30 i morgon, lite sugen blir man att sätta sig dom 40 milen för att bevittna denna drabbning.
Jag har då insett trots den hockeygalning jag är att 40 mil enkel väg är många mil att avverka och kanske inte är den optimalaste uppladdningen inför seriestarten.

Så snälla "Hanken", liveuppdateringar skulle betyda mycket för oss som inte har turen att vara på plats.

Moderklubben mot klubben i mitt hjärta (det är den trots allt än) är egentligen en liten kluven historia då jag har så många goda vänner i dom båda lagen som jag vill ska lyckas.
Men håller mig till vad hjärtat känner, jag har trots allt varit med i alla förberedelser med grabbarna så känner mig trots allt lite delaktig.

Matchtips: 3-2 Målskyttar: Kiruna: Törmä och Bergenström Asplöven: Lundberg, Lindlöf och Pakisjärvi

Asplöven - The Real Deal

Får väl sno den där slogan och göra om den lite..

Lycksele - The Real Team =)

Kommentarer
Postat av: Burra88

Tänk dig Jimmy.

Du hade bara behövt åka 10 mil så hade du varit i Vännäs och åkt där ifrån med mig till Happis idag ;)

2008-09-19 @ 01:58:39
Postat av: Pontus

Lite nyfiken..vad gör du om dagarna? Jobbar?

2008-09-19 @ 03:09:34
Postat av: Caztie

Lycka Till mot kalix, kul att allt klaffar i nya klubben. Som du nämner, mycket förväntningar på kvällens drabbning, känns kul att allt kommer nu igång, drabbningen på forumen har ju pågått en stund redan så det känns bra att det nu blir lite verkligt!.



"The Real team", inte alls tokigt!, själv fördedrar jag mitt "The Real Deal" ;).

2008-09-19 @ 10:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0