Luleå J-20-Asplöven HC 3-6



Eftersom det finns en matchrapport ute på Asplövens svenskafans så gör inte jag nån grundligare undersökning av denna match.

Vi såg i dag mycket piggare och rappare ut än vi gjort på länge, sen fick vi även bra utdelning i dag vilket jag inte tycker att vi riktigt fått i tidigare matcher.
Tidigare matcher har vi fått slita oerhört för alla våra mål medans det i dag studsade mer våran väg, kanske på grund av att vi gjorde mål redan i första bytet.
Kedjan med Lindlöf, Omark och Waldehagen firade i dagens match stora triumfer, Waldehagen bjuder på tårta på måndag efter sina tre mål.
Men dagens snyggaste mål stod firma Pakisjärvi/Lundberg för, där Lundberg vann en puck i ena hörnet och flippade in den rakt på Pakisjärvis klubblad mitt i slottet. Pakisjärvi avslutade det fina förarbetet med en stenhård handledare i målvaktens högra kryss, hockeygodis på hög nivå.

Kul att notera två stycken backmål, Vikeväinen och Korhonen kom med i målprotokollet. Villes var en distinkt handledare medans Timos var mer utav en chanspuck, men det målet visar att det lönar sig att lägga ner puckar mot målet.

Efter dagens match funderar man på hur vi kunde förlora med 1-5 hemma mot Luleå, men varje ny match får olik karaktär. I dagens match var det vi som fick fast dom högt i banan, åkte mer skridskor och hade distinktare avslut och genom detta så vände vi en förlust till en seger. Ishockey är enkelt i bland =)

Noterade rekord i bloggen under torsdagen då jag hade 448 st läsare, passar på att tacka alla er som läser denna.
Rykterna går att till och med familjen Lundberg hemma i Älvsbyn är in på denna sida, gratulerar Älvsbyn till att dom också har fått bredband till byn.

Nu väntar pokerkväll hemma hos "Bom-Bom Slovakia", får hoppas man går hem med vinst även därifrån och med 100 euro på fickan.

Kiruna-Boden 10-4 och Ln91-Clemensnäs 7-1 är dagens result från lagen i våran serie, enligt rapporterna så var det kattens lek med råttan uppe i Kiruna i dag medans Clemensnäs resultatet var lite missvisande då dom spelade bättre än resultatet visade.
Kiruna verkar bli riktigt giftiga i år, kommer bli en stenhård kamp om seriesegern om jag får tippa lite, Kirunas hemvävda mot Asplövens ihopköpta blir en intressant match.

Over and Out för denna gång..

Kommentarer
Postat av: Christer S

Hur kändes det själv idag då? Börjar det lossna lite? Kul att ni kunde "krossa" dem iaf.

2008-09-07 @ 16:14:25
Postat av: Jimmy

Christer: Det känns bättre och bättre för varje match, så går åt rätt håll fast det ännu inte är bra enligt mitt tycke, är dock väldigt självkritisk som person. Sen är det en annorlunda situation, tex i går så spelade jag inget i powerplay vilket jag är van vid att spela mkt från tidigare år.

Men vi har en otroligt hård konkurrans så jag accpeterar den rollen jag blir tilldelad fullt ut.



Problemet med mig är att om man ska hårddra det är att spelar inte jag i någon av toppfemmorna så är jag egentligen ingen tillgång i ett lag då jag inte kan "grisa" hockey, och just nu är jag inte nog bra för dessa femmor så försöker dagligen att lära mig att "grisa" och spela med stora marginaler =)

2008-09-07 @ 17:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0