Länktips och lite gott och blandat!



Hittade på lite intressant läsning när jag slösurfade runt i cybervärlden, det är Haparandas egen golden-Seb som har startat upp en blogg.
Verkar som om man ser till dom inledande inläggen att man får följa Happis hetaste singel och tillika min gamle TV-puckspolare i hans letande av det andra könet.
Blogginnehavaren själv är en riktig hockeyplayboy, det land inte han har spelat hockey i så finns det förmodligen ingen som utövar denna fantastiska sport.
Länkar den här nedan, läsvärt om inte annat för er singeltjejer i Haparanda området..

http://lukin.blogg.se/

Annars så har jag haft en bra dag, var med och värmde med grabbarna under förmiddagen, efter att dom klivit av isen så körde jag en hel del skridskor på egen hand.
Gäller att försöka träna så bra som möjligt nu, man vet aldrig när det är dax för nya utmaningar.

Ser att det diskuteras en del i gästboken på svenskafans, en del är för och en del är emot mig precis som det ska vara i en sån här situation.
Jag tycker dock inte att det är riktigt rätt forum att ta den diskussionen i, skulle vara väldigt tacksam till om ni flyttade över den till detta forum i stället om ni nu så gärna känner att ni vill diskutera.

Tycker att i gästboken på svenskafans så ska man hålla sig till hockeyrelaterade saker i stället för juridiska diskussioner, så använd det forumet till att stötta grabbarna och analysera matcher etc.

Kl 19.00 i kväll är det då dax för genrep för både Asplöven och Kalix antar jag, som tränare vill man nog då få svar på dom flesta frågor medans man som spelare inte tar det alltför allvarligt om man inte kommer upp i nivå.

Som spelare är det lätt att flytta fram fokus på det som komma skall, alltså den upphaussade seriepremiären mot Kiruna.
Men givetvis känns det skönt om man får ett kvitto på att allting funkar bra, men ett dåligt genrep brukar ge en bra premiär sägs det.
För den skullen hoppas man väl inte som spelare att det ska gå dåligt utan handlar mer om att om det nu går dåligt så kan man falla tillbaka på denna skröna.

Nu tror dock jag att Asplöven kommer göra en mycket bra insats eftersom det hela tiden gått åt rätt håll, för varje match som har spelats så har fler och fler frågetecken rätats ut.
Det är egentligen det försäsongen handlar om, man vill för varje match som går se att man som lag utvecklas för att till seriestarten vara så nära lagets max i spelkvalite.

Efter kvällens match får grabbarna en välbehövlig ledig helg för att på måndag komma med fulladdade batterier, då börjar dom sista förberedelserna inför den härliga seriepremiären, är detta alla har väntat på sen den dagen vi gick på is.

Det jag personligen grämer mig mest över är att jag missar denna härliga drabbning, ända sedan spelschemat kom ut har jag haft mina tankar på denna match.
Tänk att man vänder norrut efter några år i södern och i första matchen får möta sin moderklubb i en kokande hemmaborg, snacka om tändning Jimmy hade haft då.
När man ligger och tränar som hårdast under sommaren så brukar jag ta fram bilder i mitt huvud där jag ser hur jag får valuta för allt slit man lägger ner, under hela den här sommaren har samma bild dykt upp om och om igen.

Jag har sett en utsåld hemmaborg där jag är med och avgör mot just Kiruna i premiären, det är bara ett fåtal sekunder kvar när jag skickar in det avgörande målet, lyckoruset jag känt just i den stunden är obeskrivligt.

Nu kommer det tyvärr inte bli så, men om inte annat har den bilden hjälpt mig otroligt mycket under alla dom timmar jag slitit i gymmet och i löpspåret.

Det blir inte alltid som man tänkt sig men drömmarna kan aldrig någon ta i från en..

Lycka till i kväll grabbar!

Kommentarer
Postat av: sweochen

vm i särskrivningar hos Lukin.

2008-09-12 @ 15:49:50
Postat av: sweochen

vm i särskrivningar hos Lukin.

2008-09-12 @ 15:49:59
Postat av: Memyself&i

Vm i upprepningar hos sweochen ;)

2008-09-12 @ 16:42:32
Postat av: sweochen

eller sm i långsam internetuppkoppling.

2008-09-12 @ 18:32:12
Postat av: Memyself&i

Eller DM i för många klick....

2008-09-12 @ 21:49:46
Postat av: jones

eller OS i onödiga kommentarer?

2008-09-14 @ 20:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0