Klappat och klart!



Under tisdagseftermiddagen kom jag och Asplövens svar på Percy Nilsson äntligen överens, eller snarare han som kom överens och jag som lydde. Är väl så att uttrycket "ensam är stark" är mer en skröna än en del av verkligheten, men i alla fall så kan jag nu börja blicka framåt.
Det har väl inte varit så överdrivet roligt att vara ute i frysboxen och under träningarna agera back, har dock kommit fram till att man som forward ändå är lite bortskämd. Visst att som back behöver du inte ta många skär och på så sätt är det rätt skönt, men om du går bort dig så finns det ingen som täcker upp där bakom.  Just orden gå bort sig passar väl i ärlighetens namn ganska bra in på backen Jimmy Stålnacke, där har man ingen talang att falla tillbaks på i alla fall.

Över till något mycket roligare, direkt efter mötet med "Percy" så ringde jag upp sportchefen i min nya klubb och bekräftade att allt var klart, som många redan har spekulerat i så blir Lycksele SK min nya klubbadress.

Valet stod i slutändan mellan just Lycksele och Östersund, alla jag bollat mina tankar med tyckte att Östersund lät vettigare medans jag själv varit helt inställd på Lycksele från första början.

I Lycksele vet jag vad jag får eftersom jag bott där tidigare, trivdes väldigt bra ska också noteras. Förutsättningarna är dock en aning annorlunda, Asplöven och Lycksele spelar ju i samma division men ändå inte.
Klubben har visat ett stort intresse och tränare Lars Molin har aviserat att han mer än gärna ser mig i truppen, så för mig var valet enkelt.
Det är väl en aning stukad Jimmy som anländer dit under morgondagen men samtidigt också en väldigt revansch och spelsugen kille som sätter sig i bilen för att avverka dom 40 milen.

Om Lyckseles trupp vet jag väl inte så värst mycket, två trotjänare kvar sen min senaste sejour där, Nicklas Dahl och min gamle vapendragare Markus Arvidsson. Man har en mycket meriterad och erkänt skicklig tränare och man har fått hem Andreas Sjöberg som senaste säsongen höll till i Örebro, en back av hög div 1 klass det.

Så i bland är det snabba ryck, kl 19.00 i morgon kväll står man uppställd i Lyckseletröjan för träningsmatch mot KB 65 på bortais, skumt att direkt börja med match.
Men samtidigt känns det otroligt bra att hinna få en match i benen innan premiären på söndag då vi gästar fururinken för möte med Kalix.

Kanske man får lite support där på söndag? =)

Var någon som la en kommentar och undrade hur jag kunde placera Boden på sjätteplats i serien, nu tror jag han förstår varför.
Hoppas vi ska kunna bjuda upp till jämna matcher mot dom tre stora i vår hemmahall, ingen kan kräva att vi ska lugga några poäng på bortaplan utan alla såna skulle vara en bonus.
Men som det ser ut just nu så kan serien efter jul bli intressant då vinnaren av den tar en playoff plats, minns Clemensnäs som tog sig till playoff 2 under fjolåret.

Ska givetvis fortsätta blogga fast nu blir det under en lite ny skepnad, visst att jag fortsättningsvis kommer skriva en hel del om Asplöven men av naturliga skäl blir nog fokus hädanefter på Lycksele..

Jag ser fram emot en rolig och bra säsong, hoppas jag har en hel del stöttning från er läsare även i fortsättningen.
Ni har varit guld värda under den senaste veckan, TACK!

Nästa inlägg lär komma efter matchen i morgon, kanske med wap funktionen på mobilen om jag får det att funka..

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: #2

Välkommen!

2008-09-16 @ 21:28:08
Postat av: Andreas AHC

Tack för att jag fick lära känna dig! ,Jag tycker att du är en riktig kanon kille.

2008-09-16 @ 21:58:36
Postat av: Janne AHC

Hoppas att du lyckas i din nya klubb.

2008-09-16 @ 22:30:50
Postat av: en av publiken i arena polarica

lyc"sele"till och ge nu järnet speciellt mot Ahc så ser de vad de gick miste om ... :-)

2008-09-16 @ 22:38:34
Postat av: Jimmy

Tack Andreas för dom fina orden, värda så mycket mer än hockeyrelaterat beröm..



Janne, fast det inte alltid är lättjobbat som materialare och att man som ny varje dag lär sig något nytt så har du alltid kommit till hallen med ett leende..fortsätt med det, smittar av sig på omgivningen!

2008-09-16 @ 22:40:42
Postat av: 5

Asplöven gick verkligen miste om en fin spelare.

Hoppas du får det kanon i Lycksele.. :)

2008-09-16 @ 23:17:27
Postat av: Christer S

Härligt Jimmy! Skönt att det löste sig, nu har Du tre "hemmarinkar" Kiruna, Happis och Lycksele i samma serie!

2008-09-17 @ 08:46:17
Postat av: M.O.R

Lycka till...vi ses under ALLA dina borta matcher...

2008-09-17 @ 08:54:03
Postat av: AHC fan

Lycka Till från alla AHC fans kan jag säkert tro, vi synes i vinter, ska ordna så du har en egen mållåt i Arena Polarica så se till och näta, inte för mycket men någon gång ;o).

2008-09-17 @ 10:26:02
Postat av: m!

Lycka till i Lycksele, hoppas allt går bra där borta=)

Jag tror inte vissa insett ännu vad vi gått miste om!

2008-09-17 @ 17:02:31
Postat av: Christer S

Nej verkligen inte, något så unikt som en lagspelare som mycket väl kan vara i skytteligans topp efter säsongen, och det GER man bort....

Mitt förtroende för både Herr lehto och Herra Mustonen är ganska kvaddat...(Inte för att det var överdrivet stort för den förstnämnde tidigare)

2008-09-17 @ 17:09:45
Postat av: namnlös

Vill minnas att Pasi körde Team Kiruna i botten ekonomiskt, för ca 15 år sen,pga en viss herr Roger Mikko som då var ansvarig för spelar köpen och gick med på pasis förslag när det gällde spelare, iof gick dom till allsvenskan...men vad som hände sen för att få in pengar till alla skulder..!! jo...det var på bekostnad på ungdoms hockeyn från A- pojkar rakt ner i ledet,alla pengar som jobbades in gick oavkortat till alla skulder Teamet hade...då var det inte frågan om att ens få en tejprulle till klubban, det skulle förädrarna stå för...jah hoppas innerligt att detta inte händer Asplöven,det är många många års jobb att få en något sånär stabil ekonomi i föreningen...rätta mej någon som kan...är det verkligen så länge sen herr Pasi var tränare i Kiruna?

2008-09-17 @ 18:53:46
Postat av: Christer S

Där har du helt fel, Pasi körde INTE ekonomin i botten i Kiruna. Man gick med liten men stadig vinst ända tills bosman kom, då förlorade man i ett slag runt tre mille om året på uteblivna intäkter vid spelarövergångar. Rätt ska vara rätt!

Roger Mikko sant INTE vid rodret den perioden, du är helt fel ute med allt, tyvärr.

2008-09-17 @ 20:37:20
Postat av: Tapsa

Lycka till Jimmy i Lycksele!Emil överlycklig och tackar för klubban=)Ser framemot att se dig spela snart!

2008-09-17 @ 21:54:10
Postat av: hoho

namnlös var har du fått den informationen? kan bara säga att CS har rätt i sin text.

2008-09-17 @ 22:10:28
Postat av: pelle

tihc-asplöven 11-2

2008-09-17 @ 22:43:05
Postat av: m!

Kanske nämna att det var Asplövens j20 lag också mot tihc's a-lag..pelle..

2008-09-18 @ 16:15:11
Postat av: Lasse

Det var Torneås egna produkter mot Ahcs ........snacka om lovande junnisar!!!!! Tihcs a.lag har ju 12 juniorer i truppen!!

2008-09-18 @ 16:38:56
Postat av: Burra88

Och hälften av AHC J20 spelare har inte spelat hockey på ca 2-3 år ;)

2008-09-19 @ 02:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0