Joakim Trondsen



Passar på att i detta inlägg skicka en krya på dig hälsning till min forne lagkamrat och gode vän Joakim Trondsen som oturligt nog under gårdagen slet av hälsenan, detta skede under ett spänstpass.

Joakim bestämde sig efter många om och men inför denna säsong att flytta hem till tryggheten i Värmland och spel med Grums i div 2.
Om jag förstått han rätt så var han ganska less på hockeyn efter fjolårssäsongen då han inte fick så mycket speltid och han kände själv att han inte fick ut det hockeykunnandet som han besitter.
Detta året skulle han ta som en nytändning då han förmodligen hade fått otroligt med speltid och på så sätt hitta tillbaka till den glädje han vet att sporten kan skänka han men tyvärr så tog det roliga slut innan det ens hann börja på allvar.

Joakim är en tekniskt begåvad spelare som behöver spelglädje och framförallt istid och trygghet för att lyckas och det vet jag att han hade fått i Grums.

Han kommer under morgondagen genomgå en förhoppningsvis lyckad operation och med rätt läkning och rätt rehabträning så är han förhoppningsvis redo tills nästa säsong kör i gång.

Jag lider med dig "Trond" men som du vet "det som inte dödar det härdar"..

Du får passa på att köra en hel del överkropp nu så kommer du vara kung på beachen till sommaren..

Men den fundering jag har är om du kommer vara i körbart skick till vätternrundan som vi ska göra i sommar?

Som sagt så håller jag alla mina tummar för att det ska gå bra och att inga komplikationer tillstöter, du vet att jag bara är en signal bort om tristessen blir alltför jävlig..


På bilden nedan syns Joakim i sin position på kontoret, detta under hans poängrika säsong i superelit..

                                               

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vätternrundan inga problem gubben, är en lång uppförsbacke, men det är i motvind vi drakar lyfter=) Tack för orden och tankarna här...

2008-09-26 @ 23:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0