4 dagar kvar!



Gott folk, det börjar närma sig nu med stormsteg. Om fyra dagar så vet vi om det blev en fullsatt arena, om det blev en skön seger och om det blev den fantastiskt laddade och tempofyllda match som det har alla förutsättningar att bli.

Det som gör mig mest besviken så här lite drygt en vecka efter beskedet är just det att jag inte får uppleva denna match, tror att det kan bli en av dom bästa matcher som utspelas under hela div 1 säsongen (alla div 1 serier inräknat).

Finns alla förutsättningar till det, kan bara nämna några punkter:

# Det nya Asplöven vill visa sig från sin bästa sida direkt inför hemmapubliken

# Fullsatt, lägg därtill pubkväll så förstår ni att ljudvolymen kan bli hög

# Kiruna har sin bästa trupp på många säsonger

# Prestigemöte

# Två lag av mycket hög standard

# Första seriematchen innebär oftast två otroligt laddade lag

# Tror på en hel del Kirunabor på plats, många som hört av sig och undrat hur man fixar biljetter osv

Hur går denna match då?


Väldigt svårt att tippa då lagen inte gått upp i nån drabbning under försäsongen, lägg därtill att jag inte sett Kiruna en endast gång utan får analysera utifrån det jag hört.
Förra säsongens matcher var väl riktigt jämna historier men medans Kiruna mönstrar ett nästintill identiskt lag denna vinter så mönstrar Asplöven en alldeles ny trupp så man kan inte dra slutsatser utifrån det heller.

Men känslan säger mig att Asplöven går segrandes med uddamålet, Kiruna har haft svårt på bortaplan under försäsongen men just matcherna mot Asplöven brukar Kiruna höja upp sig några snäpp till.

Vem blir matchvinnare då?

Finns bara ett namn i mitt huvud, förutom målvakterna som alltid är viktiga i såna här matcher så står det ett namn graverat på näthinnan min.

Mr Asplöven, Jarkko Pakisjärvi

Får se om jag har rätt, men det här är dom stora matchernas man så tror jag är ganska rätt ute. Det är klart att det kan vara ett slumpmål som avgör en sån här drabbning oxå men ett direktskott av "Pakis" är inte alls en omölighet.

Ska jag försöka mig på ett resultattips oxå?

3-2 till hemmalaget, avgörs med ca fyra min kvar att spela av ordinarie tid.

Synd bara att man inte kan känna stämningen i arenan genom swehockeys onlinerapportering, men kanske "Hanken" kan liveuppdatera lite på svenskafans?

Nu tar jag kväll gott folk, HV såg äckligt starka ut i kväll.

Blir det andra raka guldet?

Mitt tips står fast, mitt Frölunda tar det till slut trots en miserabel kväll i Kinnarps Arena..

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Caztie

Ditt tips känns riktigt angenämt!, kul att det nu bränner till, slut på lekstugan och dags att kavla upp ärmarna Löven.



Synd bara på att du inte befinner dig på isen, men så bister kan hockeylivet vara, Lycka Till varthän dina vingar bär Jimmy, vi håller tummarna för dig, förutom Kirunait så räknar vi dig som en Asplövare!

2008-09-16 @ 14:26:59
Postat av: 4321

Kan Piteå vara din nya klubb? För jag ser att dom har träningsmatch i morgon.

2008-09-16 @ 16:57:41
Postat av: På väg ner

Kan man betala inträde vid spärren i happis till Kiruna matchen eller måste man köpa förköp?

2008-09-16 @ 17:12:09
Postat av: Caztie

Kolla med kansliet om det är mycket biljetter sålt i förköp, om, så är det nog bara att haka på skulle jag rekommendera. Var till hallen just och det snackades om att många skulle vara där i god tid, vad det nu innebär vet jag inte exakt mer än att det nog kan bli rätt mycket folk.

2008-09-16 @ 20:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0